تربیت ۱۰۰ پرستار برای شرایط بحران

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در خصوص خدمات ارائه شده پرستاران در مناطق سیل زده، اظهار داشت: پرستاران در زلزله کرمانشاه توانستند تجارب زیادی را به دست آوردند و مشاهده کردیم که پرستارانی که آموزش‌های خاص برای شرایط بحران را دیده بودند، مراقبت را بسیار بهتر انجام داده و کارآمدی بیشتری داشتند و همین دلیل پس از زلزله کرمانشاه معاونت پرستاری تیم پرستاری بحران را تشکیل داد.

وی افزود: حدود ۱۰۰ نفر از پرستاران سراسر کشور در تهران دوره‌های لازم برای پرستاری مدیریت بحران را دیدند در حادثه سیل اخیر از آنها استفاده شد.

حضرتی ادامه داد: دو گروه از این افراد آموزش‌های لازم را دیدند و یک دوره ۳۵ نفر مانده که آموزش‌های لازم به آنها ارائه خواهد شد، این افراد به مناطق زلزله زده اعزام شدند و توانستند خدمات ارزشمندی را ارائه دهند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: علاوه بر پرستارهای بحران، پرستاران سلامت جامعه، پرستاران سلامت روان و پرستاران سلامت سالمندی با دانشجویان خود در اردوگاه‌های ۵ هزار نفری و ۱۰ هزار نفری حضور یافتند و خدمات ارائه دادند و این مهم‌ترین اقدامی بود که انجام گرفت و این نشان دهنده نقش پرستار در جامعه است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.