بطحایی: ۲۰۰ مدرسه در مناطق سیل‌زده باید تخریب و بازسازی شوند/ برگزاری اردوی آموزشی برای کنکوری‌ها

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، همایش ملی خیرین مدرسه‌ساز برای بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تشکر از تلاش‌ خیرین مدرسه‌ساز در مرمت و بازسازی مدارس، اظهار کرد: کمتر از ۱۰ سال پیش، دوسوم مدارس غیر ایمن بود که اکنون به یک‌سوم مدارس رسیده است؛ همچنین بیش از نیمی از کلاس‌هایی که مهر سال گذشته افتتاح شد توسط خیرین احداث شدند.

وی اضافه کرد: مدرسه جایی است که بچه‌ها باید زندگی کردن را تمرین کنند و اگر امروز در زندگی اجتماعی و فردی بزرگسالان، اختلالات و ناهنجاری‌هایی را مشاهده می‌کنیم بخشی به مدرسه باز می‌گردد یعنی باید در مدارس به نام خانه دوم دانش‌آموزان، آنها مهارت‌های زندگی را بیاموزند.

بطحایی ادامه داد: دانش‌آموزان باید در مدارس تمرین کنند که چگونه دست افتاده را بگیرند و از خودگذشتن به نفع دیگران را یاد بگیرند و از این منظر شاید مدرسه مقدس‌ترین محل برای زندگی بچه‌هاست و خیرین سهم بزرگی را در این راه دارند.

وی به وضعیت مدارس سیل‌زده اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۱۵۰۰ مدرسه بر اثر سیل آسیب دیدند که ۲۰۰ مدرسه باید تخریب و بازسازی شوند.

وزیر آموزش و پرورش به اقدامات انجام شده در این وزارتخانه بعد از سیل اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین کار ما در بخش دانش‌آموزان است زیرا بچه‌ها از حیث عاطفی، روحی و شخصیتی، آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند؛ بزرگسالان این سختی‌ها را تجربه کردند و راحت‌تر با آن کنار می‌آیند اما درک این حوادث برای بچه‌ها سخت است. 

وی ادامه داد: در گام نخستین که ما باید در آموزش و پرورش به آن توجه می‌کردیم حتی قبل از اینکه کانکس و چادر درس ایجاد شود، از حیث روحی و  ترمیم آلام بچه‌ها بود و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در مناطق سیل‌زده آغاز کردیم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت پرورشی و سایر ارگان‌های دارای تجربه در  این زمینه ورود کردند و خوشبختانه توانستیم تأثیر بسزایی بگذاریم.

بطحایی افزود: اتاق‌های بازی را در کمپ‌های محل اسکان مردم ایجاد کردیم که بسیار توانسته بود روحیه زیادی به دانش‌آموزان بدهد.

وی ادامه داد: در حوزه فضاهای آموزشی به ویژه در استان گلستان اقدامات خوبی انجام شد زیرا زمان تا بازگشایی مدارس بیشتر بود؛ هدف از راه‌اندازی مدارس فقط درس دادن فیزیک، ریاضی و شیمی نیست بلکه راه‌اندازی جریان زندگی در شهری است که ماتم سیل وجود دارد یعنی جریان نشاط و امید فراوان در دل جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های حمایتی از فرهنگیان که متأثر از سیل شدند، اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم به فرهنگیانی که خانه‌هایشان خراب شده است، کمک کنیم.

وی از تعیین ستادهای معین در استان‌های سیل‌زده خبر داد و اضافه کرد: دانش‌آموزان کنکوری در مناطق سیل‌زده نگران بودند که کلاس‌های فوق‌العاده و اردو پیش‌بینی کردیم که در استان گلستان راه‌اندازی کردیم و در خوزستان به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.