رخشانی مهر: سیل به ۱۴۸۰ مدرسه آسیب زد/ خسارت ۴۴۰ میلیارد تومانی سیل به مدارس

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، همایش ملی خیرین مدرسه‌ساز برای بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده با حضور جمع گسترده‌ای از مردم خیر کشور در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

مهراله رخشانی‌مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم اظهار کرد: مدارس در رده ساختمان‌های با اهمیت زیاد است و ما در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر دیدیم که برخی مدارس به عنوان پایگاه مدیریت بحران استفاده شدند.

وی به استحکام مدارس اشاره کرد و گفت: در برخی مناطق به‌رغم تخریب منازل، ساختمان مدارس پابرجا بود که تصاویر آن هم منتشر شد.

رخشانی مهر با تأکید بر اینکه هیچ مدرسه‌ای در زلزله کرمانشاه آوار نشد، افزود: به جز آسیب‌هایی که به مدارس وارد شد در مشاهدات دیدیم دیوار حیاط مدارس دچار خسارات زیادی شده بودند که برای حل این مشکل، جزئیات جدیدی را طراحی کردیم. 

وی اضافه کرد: در سیل‌های امسال ۱۴۸۰ مدرسه آسیب دیده‌اند که شامل ۴۴۴ مدرسه لرستان، ۱۱۴ مدرسه خوزستان، ۳۲۴ مدرسه گلستان، ۱۸ مدرسه فارس، ۵۰ مدرسه ایلام، ۳۵۷ مدرسه همدان، ۲ مدرسه کرمانشاه، ۱۱۳ مدرسه چهارمحال و بختیاری و ۵۸ مدرسه مازندران است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از ۱۴۸۰ مدرسه آسیب‌دیده، ۲۱۰ مدرسه آسیب کلی و ۱۲۷۰ مدرسه آسیب کلی دیدند و برای بازسازی آنها ۴۴۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکل مدارس سیل‌زده حل شود، ادامه داد: در زلزله کرمانشاه ۸۷ مدرسه تخریب شد که با کمک خیرین ساخت ۱۶۰ مدرسه آغاز شد و  بخشی افتتاح شده و بخشی مهر امسال افتتاح می‌شود و تلاش می‌کنیم تا مدارس جدید در مناطق سیل‌زده هم مهر ۹۹ افتتاح شوند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.