کاهش تولید زباله و‌تفکیک از مبدا قدم‌های اول مدیریت پسماند است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، پیروز حناچی پیش از ظهر امروز در همایش مدیریت هوشمند پسماند شهری با تبریک سالروز تشکیل شوراها گفت: شوراها نعمتی ارزشمند محسوب می شوند.

وی افزود: قطعاً تصمیماتی که به‌صورت خرد جمعی گرفته می شود صحت بیشتری داشته و ما هم تلاش می‌کنیم کلان‌شهر تهران را با خِرَد علم و تعامل مثبت مدیریت کنیم که موجب تعامل حداکثری با مردم شود.

به اعتقاد حناچی، مهمترین مشکلات شهر را اگر مبتنی با حضور مردم بخواهیم حل کنیم، موفق‌تر هستیم.

وی با بیان اینکه  روزانه ۹ هزار تن زباله در سطح شهر جمع آوری و حمل می‌کنیم، گفت: زباله‌ها را   به جنوبی ترین مناطق تهران می بریم و همچنین ۴۵ هزار تن نخاله را به سمت جاده آبعلی منتقل می کنیم.

شهردار تهران گفت: هزینه حمل و ارزش این مواد و بی استفاده بودنش و همچنین مشکلات زیست محیطی که پیش می آورد باید برای  همه  فکری شود.

حناچی افزود: آنچه لازم و‌ قدم اول است و باید شروع شود و شروع هم کرده‌ایم موضوع تفکیک پسماند است البته همه این کارها بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم از یک مقطع به یک مقطع دیگر بپریم بلکه باید گام‌به‌گام جلو رفت. در حوزه پسماند باید خیلی گسترده موضوع را ببینیم.

حناچی گفت: خوشبختانه در شهر تهران تصمیم داریم برای حل معضلات و‌مشکلات  از استارتاپ ها کمک بگیریم برای مثال از استارتاپ‌های فعال در حوزه آلودگی هوا حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: ما سیاست کلی مان برای حل معضلات در تهران استقبال و حمایت از استارتاپ هاست اما آنچه نیازمندیم در حوزه پسماند دیدن این مسئله به عنوان یک چرخه است و باید نگرش مان به محیط تفاوت پیدا کند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: قدم اول حوزه پسماند کاهش تولید زباله است و قدم بعدی تفکیک از مبدا است که باید تمام توان مان را ابتدا بر روی این دو گام متمرکز کنیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.