معلمان از ضریب نفوذ اجتماعی بالایی برخوردارند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نشست خبری علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و جانشین وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با موضوع هفته معلم در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه روز شهادت مرتضی مطهری با عنوان روز معلم نامگذاری شده است، گفت: معلمان ما از ضریب نفوذ اجتماعی بالایی برخوردار هستند که به همین دلیل ویژگی خاصی در این شغل ایجاد کرده است و بر این اساس ما هیچ‌گاه معلم‌های خود را فراموش نمی‌کنیم.

وی اظهار داشت: اهداف اصلی اسناد توسعه ما و برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش رسیدن به آموزش پرورش منسجم است تا معلم بتواند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

 جانشین وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم، رسیدن به آموزش و پرورش فعال را از طریق هم افزایی ممکن دانست و گفت:  قطعا دستگاه‌ها در کنار این وزارتخانه می‌توانند وضعیت مطلوب را شکل دهند.

وی با نگاه آسیب‌شناسی به تحول آموزش پرورش، گفت: باید برای ایجاد تحول به نگاه واحد برسیم،  آموزش و پرورش دلیل عدم تحول خود را از نهادهای بیرونی می‌داند و دستگاه‌ها این مسأله را داخلی می‌دانند.

الهیار ترکمن افزود: نگاه‌های به تحول یکی نیست و  سیاسی و تبدیل به اهداف و سیاست‌ها با صورت یکسان و واحد صورت نمی‌گیرد و این نگاه باید اصلاح شود؛ تمام دغدغه‌مندان و تمام ارکان دولت باید کمک کنند که به این وضعیت دست یابیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع، گفت:  در این حالت نقش معلم بسیار اثرگذار است و با اجرای سیاست‌های سند تحول باید در یک راستای مشخص حرکت کنیم و از نقش معلم به درستی استفاده کنیم.

ترکمن گفت: ایام هفته معلم نام گذاری شده و این مراسم در سطوح استانی و ملی برگزار می شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.