روزانه ۸۴۰۰ تن زباله در تهران تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، رضا عبدلی مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند صبح امروز در همایش مدیریت هوشمند پسماند شهری با اشاره به این مطلب که برای کاهش پسماند و مدیریت پسماند باید به سه نکته توجه کرد گفت: ابتدا در حوزه مدیریت تولید کالا، دوم مدیریت توزیع و سوم مدیریت خرید و مصرف کالا متمرکز شد.

وی افزود: در حوزه مدیریت تولید باید کالای با کیفیت تولید شود سپس کالای تولید شده از مواد اولیه بازیافتی باشد و پس از آن کالای دارای قابلیت بازیافت باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند شهر تهران گفت: در این میان باید به موضوع تولید کالای دارای بسته بندی حداقلی و دارای قابلیت بازیافت هم‌ توجه شود.

وی افزود: در حوزه مدیریت توزیع باید به انبار داری و انبار گردانی مدرن کالا و حفظ سلامت کالا با وسایل حمل و‌نقل ویژه توجه کرد.

عبدلی گفت: میانگین تولید پسماند ۹ ماهه انتهایی سال قبل ۱۰۰۰ تن کاهش داشته است که این نشان می‌دهد مردم به دلیل افزایش قیمت کالاها خرید کم کردند و همچنین تولید پسماند خود را مدیریت کردند.

وی به مدیریت پس از تولید پسماند اشاره کرد و افزود: در این حوزه باید به پنج نکته؛ مدیریت پسماند تر در مکان تولید، مدیریت پسماند خشک در مکان تولید، انتقال، پردازش و دفع توجه کرد.

عبدلی ادامه داد:  روزانه ۴۰۰ مترمکعب شیرابه در آرادکوه تولید می شود که اگر شهروندان کمک کنند و رطوبت پسماند را در حد ۵۰ سی سی بگیرند و سپس پسماند را بیرون بگذارند در هزینه های تفکیک، انتقال و مسایل زیست محیطی تأثیر گذار است.

وی با اشاره به این مطلب که روزانه ۸۴۰۰ تن زباله در تهران جمع آوری می شود، گفت: متأسفانه ۳۹ تا ۴۰ درصد این رقم در طول روز جمع آوری می شود که مشکلاتی نظیر ترافیک و آلودگی های مختلف به همراه دارد.

عبدلی افزود: ۶۴۰۰ تن پسماند خانگی، ۷۰۰ تن زباله حجیم، ۳۱۱ پسماند مخلوط، هزار تن پسماند تفکیک شده از مبدا و ۱۰۰ تن هم پسماند ویژه نظیر پسماند پزشکی در تهران تولید می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در تهران ۵۵ هزار مخزن جمع آوری پسماند وجود دارد این در حالی است که ۱۵ هزار کارگر به همراه ۲۵۰۰ خودرو مسؤول جمع آوری پسماند هستند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.