تشکیل شبکه ای از محققان دانشگاهی برای تهیه گزارش از سیل اخیر

به گزارش خبرنگار خبرآنی، محمود نیلی احمدآبادی در مراسم افتتاح فاز اول مرکز نوآوری پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران که عصر امروز در دانشکده ریاضی و کامپیوتر این دانشگاه برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه تهران فکر آینده را در کنار فضاهای رسمی مانند پارک‌ها، مراکز رشد و مراکز نوآوری گسترش می‌دهیم.

وی افزود: اگر در کنار هر آزمایشگاه یک مرکز نوآوری وجود داشته باشد، به مرور نوآوری در جای جای دانشگاه گسترش می‌یابد.

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها با بیان اینکه ما باید نهایت تلاش خود را داشته باشیم تا بتوانیم زنجیره پژوهش را به کسب و کار منتهی کنیم، گفت: موضوع تبدیل پایان نامه‌ها به کسب و کار یک زنجیره است البته که لازم نیست که همه پایان نامه‌ها به کسب و کار منجر شوند اما باید بخش قابل توجهی از آنها اتفاق بیفتد و ما نتایج پایان نامه‌ها را در کسب و کار و اشتغال فارغ التحصیلان ببینیم.

نیلی احمد آبادی خاطرنشان کرد: ما درصدد هستیم که ظرفیت‌های بزرگ را در دانشگاه به کسب و کار و ثروت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه نقش اول دانشگاه‌ها آموزش و توسعه علم است، گفت: همه اتکای ما این است که بتوانیم پژوهش‌ها را به ثروت تبدیل کنیم.

آسیب شناسی دقیق از سیل به واسطه علم

نیلی با اشاره به استفاده از علم برای بررسی موضوع سیل که اوایل بهار امسال در برخی استان‌های شمالی و جنوبی رخ داد، گفت: تمام تلاش ما این است که در طی ۶ ماه روایت دقیقی با اتکا به علم دانشگاهی از سیل اخیر داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه بحث ما انجام دقیق تحقیق نیست، گفت: ما درصدد هستیم از علومی که تاکنون توسط محققان در دانشگاه‌ها به دست آمده و دستاوردهایی در این زمینه دارند، استفاده کنیم؛ امروز زمان عرضه کردن این دستاوردها است.

به گفته وی: ما شبکه ای از محققان را تشکیل می‌دهیم تا از دانش آنها در این راستا استفاده کنیم.

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها با اشاره به اینکه یکی از کارگروه‌هایی که در این راستا در نظر داریم، کارگروه کسب و کار است، گفت: سیل و بلاهای طبیعی از حوادثی هستند که دولت و نهادها حجم بزرگی را در این زمینه هزینه می‌کنند. اما مهم این است که در فرایند بازسازی به خلق ارزش‌ها برسیم.

به گفته نیلی: افراد زیادی در این پروسه سیل بیکار شده اند که باید برای آنها فکری شود. باید بتوانیم بین نوآوری، خلاقیت، دانش، ارتباط ایجاد کنیم تا بتوانیم از چنین مشکلاتی جلوگیری و بعد از بروز آن، آنها را برطرف کنیم.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.