گلپایگانی: توجه به ارتقاء کیفیت فضای زندگی با معماری خوب لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلان‌شهرهای کشور در مشهد مقدس، که با حضور معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی  ، مدیرکل نظارت بر طرح‌های توسعه شهری وزارت راه و شهرسازی ، رئیس مجمع کلان‌شهرهای کشور و معاونین شهرسازی کلان‌شهرهای کشور برگزار شد با گرامیداشت یاد شیخ بهایی به‌عنوان یک معمار برجسته و یکی از قلل معماری ایرانی بر نیاز به تغییر رویکرد در توسعه و پیشبرد شهرها تأکید کرد. 
وی با تأکید بر ارتقاء کیفیت فضای زندگی و معماری خوب و متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی بر مقابله با تسلط کمیت در ساخت فضاهای زندگی اشاره‌کرده و گفت : در این زمینه باید به میراث و عناصر طبیعی شهرها ازجمله باغ‌ها، حریم رودخانه‌ها، کوه‌ها ، درختان و... توجه  ویژه‌ای کرد.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر میراث تاریخی شهرها؛ بافت و بناهای تاریخی و خیابان‌های تاریخی و مکان‌های رویدادهای تاریخی هر شهر و منطقه را ارزشمند خوانده و بر حفظ و احیاء بافت تاریخی شهرها به‌عنوان میراث فرهنگی کشور تأکید کرد؛ وی همچنین  خواستار تغییر نگرش درزمینه حمل‌ونقل شده و افزود: باید از چیرگی خودرو به سمت انسان‌محوری و پیاده‌محوری سوق پیدا کنیم.

 وی توزیع مناسب فعالیت‌ها و توجه به درهم‌تنیدگی کار و زندگی و اوقات فراغت و هم‌چنین توجه به خلق فرصت‌های ارزش‌آفرین و تولید ثروت و سرمایه برای شهرها و جلوگیری از شهر فروشی را  از دیگر محورهای این تغییر رویکرد بیان داشت.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.