زلنسکی: اوکراینی‌ها پیشنهاد پاسپورت پوتین را نمی‌پذیرند

گرچه رئیس‌جمهوری منتخب اوکراین می‌گوید رئیس‌جمهوری روسیه نباید انتظار داشته باشد اوکراینی‌ها پیشنهاد او برای صدور گذرنامه روسی را بپذیرند اما خودش در ادامه پیشنهاد شهروندی اوکراینی را به روس‌ها داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شنبه از پیشنهاد مسکو برای صدور گذرنامه‌های روسیه برای تمام شهروندان اوکراینی خبر داد که این اظهارنظر خشم برخی از سیاستمداران اوکراینی را که معتقدند کشورشان از ۲۰۱۴ وارد جنگ با جدایی‌طلبان روس‌گرا شده است، مواجه شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری منتخب اوکراین در فیس‌بوک نوشت: تفاوت اوکراین، خصوصا در این حقیقت است که ما اوکراینی‌ها آزادی سخن‌وری، آزادی مطبوعات و اینترنت در کشورمان داریم. ما به نمایندگان تمام مردم که تحت حکومت‌های خودکامه و فاسد قرار دارند، شهروندی اوکراین می‌دهیم. در جایگاه اول، روس‌ها هستند که امروز احتمالا متحمل بیشترین حد می‌شوند.

اظهارات پوتین چند روز پس از آن مطرح شد که دستوری برای تسهیل روند اخذ گذرنامه روسی برای ساکنان شرق تحت کنترل جدایی‌طلبان اوکراینی صادر شد و کی‌یف در واکنش به آن خواستار تحریم‌های بین‌المللی بیشتر شد.

پنج سال جنگ میان نیروهای اوکراینی و نیروهای تحت حمایت روسیه جان ۱۳ هزار تن را گرفته است و این در شرایطی است که سال ۲۰۱۵ یک آتش‌بس ملی به امضا رسید. رهبر روسیه همچنین گفت موضع زلنسکی درباره درگیری در شرق اوکراین شفاف‌سازی شود چون حس می‌کند او به مفاد توافق صلحی که ۲۰۱۵ در مینسک به امضا رسید، عمل نخواهد کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.