تاکید مجدد رئیس جمهوری تایوان بر مخالفت با انرژی اتمی

رئیس جمهوری تایوان پیش از شرکت در راهپیمایی در کنار معترضان به انرژی اتمی، بر مخالفتش با انرژی اتمی تاکید کرد؛ اقدامی که باعث احیای اختلافات سیاسی گذشته بر سر این مساله می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در یک نشست خبری گفت که دولتش در حال انجام اقداماتی در جهت ترویج انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش نیاز به انرژی اتمی است.

وی گفت: در گذشته، مردم اغلب می‌گفتند که ما بدون انرژی اتمی برق نخواهیم داشت یا اینکه تایوان شرایطی برای توسعه و ایجاد انرژی بازگشت پذیر ندارد یا حتی انرژی تجدید پذیر و سبز بسیار گران قیمت است. اما پس از انجام این اقدامات از زمان روی کار آمدن ما، چنین اظهاراتی دیگر بیان نشده است.

وی همچنین وعده داد تا به اهدافش در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و توقف فعالیت نیروگاه‌های برق اتمی برسد اما زمانی برای آن اعلام نکرد.

رئیس جمهوری تایوان گفت: هدف ما حذف انرژی اتمی و کاهش کربن است، ما به این اهداف می‌رسیم و تایوان برای این کشور ۲۳ میلیونی به کمبود الکتریسیته بر نمی‌خورد.

وی سپس به صدها شرکت کننده در راهپیمایی در سراسر تایپه، پایتخت ملحق شد که از ساختمان دفتر ریاست جمهوری در مرکز شهر آغاز شد که نشانی از مخالفت با انرژی اتمی بود.

حزب دموکراتیک مترقی تایوان مدت‌هاست که مخالف صنعت اتمی به ویژه ایجاد چهارمین نیروگاه اتمی در بلندای این جزیره و در شمال تایپه است. به گفته انجمن اتمی جهانی، انرژی اتمی هم اکنون ۱۵ درصد از انرژی برق تایوان را تولید می‌کند.

حزب اصلی اپوزیسیون "ملی گرا" انرژی اتمی را یکی از بهترین راه‌ها برای تولید انرژی قابل اعتماد در تایوان می‌داند. این مساله در گذشته گاهی باعث درگیری‌های خشونت‌آمیز بین موافقان و مخالفان شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.