افزایش رضایت مردم و اعتماد عمومی نتیجه اجرای طرح تکریم ارباب رجوع

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه تکریم ارباب رجوع، اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است و در دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی هم این وظیفه مورد تاکید بیشتری قرار گرفته و از سوی دیگر دستگاه قضایی دستگاهی است که ارباب رجوع زیادی دارد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه رسیدگی به خواسته‌ها، اتهامات و شکایات فرآیند سخت و پیچیده‌ای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی می‎باشد، افزود: گاهی کثرت کار و مراجعات آنقدر زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل می‌شود؛ اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینه‌ها را پشت سر می‌گذارند و سعی می‌کنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند، ولی گاهی ممکن است فشار کار باعث می‌شود که نتوانند آنطور که باید و شاید تکریم کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی بیان داشت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه و به تصویب رسید و از سوی مسئولان عالی قوه قضاییه ابلاغ و سال گذشته هم اجرایی شد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و مراجعه کنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستری‌ها یک مدل ویژه را بر اساس استاندارد‌های بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخص‌های مدنظر، عملکرد دادگستری‌ها را ارزیابی می‌کنیم تا ببنیم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم برخورد‌های ناروا اصلا وجود نداشته و تلاش داریم سال به سال سطح رضایت افزایش یابد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.