لزوم ارائه دانش به دانش‌آموزان مبتنی بر اصول اسلام

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در آموزش و پرورش ضمن تبریک به مناسبت ایام شعبانیه و اینکه رویداد مهمی در حوزه تعلیم و تربیت در حال وقوع است، گفت: پس از گذشت ۹ سال از قراردادی بین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به حوزه علمیه قم و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قرار شد تا بخشی از فعالیت‌ها درباره تألیف کتب درسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: نظریه اسلامی و کاربست آن متناسب با تحلیل محتوای آموزشی نظام تعلیم و تربیت است. یکی از انتقادهایی که به نظام محتوایی آموزش و پرورش وارد بوده عدم اعتنای محصولات و کتب درسی بر دانش اسلامی و ابهامی که در این عرصه خود به خود شکل می‌گرفته، است.

ذوعلم بیان کرد: اگر ما مبانی نظری تحول، مباحث معرفت‌شناسی را مطرح کرده‌ایم بدین معنا است که مبانی معرفت‌شناسی باید در برنامه‌های درسی دلالت‌های خود را نشان دهد و جهت‌گیری دانشی به دانش‌اموزان ارائه می‌شود، درست و مبتنی بر فلسفه اسلام باشد.

این مباحث منجر شد تا در سال ۸۹ تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، آموزش و پرورش با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برقرار شود.

ادامه دارد...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.