برنامه‌ریزی برای آموزش تخصصی و مهارت‌آموزی 240 هزار نفر سرباز در سال جاری

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، به طرح مهارت‌آموزی سربازان در سال جاری پرداخت و گفت: در سال 1398 تحقق شعارهای افزایش کیفیت، تنوع مهارت، توسعه آموزش و اشتغال مدنظر نیروهای مسلح است. 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح  به آموزش‌های تخصصی در این گروه پرداخت و تصریح کرد: در این راستا برای آ‌موزش تخصصی 240 هزار نفر در سال جاری برنامه‌ریزی شده است که برای این آموزش‌ها 120 هزار نفر در حوزه فنی و حرفه‌ای از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای، 30 هزار نفر در حوزه امور کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و 40 هزار نفر نیز در حوزه ورزش و سبک زندگی از سوی وزارت ورزش و جوانان آموزش فرا می‌گیرند. 

وی گفت: 30 هزار نفر نیز در تخصص مربوط به فناوری اطلاعات از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و 20 هزار نفر نیز در حوزه فرهنگی و تبلیغاتی از سوی عقیدتی سیاسی آموزش می‌یابند که در مجموع حداقل 200 هزار نفر منجر به نتیجه و دریافت گواهی شوند. 

این مقام ارشد ستادکل،‌آموزش‌های عمومی را در محورهای امداد و نجات، مهارت زندگی و کسب و کار، فضای مجازی،  امور مالی، عقیدتی و سیاسی از سوی هلال‌احمر، وزارت ورزش و جوانان، شرکت ایرانسل، بانک انصار و سازمان عقیدتی و سیاسی دانست که حداقل برای 200 هزار نفر برنامه‌ریزی شده است. 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح به مهارت‌آموزی سربازان در سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: در سال 1397 با شعار کمیت، کیفیت و فرهنگ‌سازی برای آموزش‌ مهارت‌آموزی حدود 200 هزار نفر برنامه‌ریزی شده بود که در پایان سال آموزش حدود 187 هزار نفر تحقق یافت که در این راستا 110 هزار نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای طی کرده‌بودند. 

سردار کمالی خاطرنشان کرد: در همین راستا در سال گذشته 27 هزار نفر آموزش کشاورزی، 20 هزار نفر آموزش سبک زندگی را از طریق وزارتخانه‌های مربوطه گذراندند و 30 هزار نفر نیز با تخصص قبلی وارد خدمت شده بودند که با غربالگری شناسایی و مورد تایید قرار گرفتند؛ تعداد 800 نفر نیز در سال 97 آموزش‌های مربیگری را طی کرده و مدرک دریافت کردند. 

انتهای پیام/

 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.