امدادرسانی به ۶۰۵ هزار نفر در ۳۸ روز/۹۲۰ ساعت پرواز بالگردها برای امدادرسانی

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در تشریح گـزارش عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۲ اردیبهشت ۹۸ گفت: در ۳۱ استان کشور بیش از ۳۸۰۰ شهر، روستا و محورهای کوهستانی  به ۶۰۵ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از ۲۹۲ هزار نفر اسکان اضطراری شدند.

وی افزود: ۸۳۴۵ نفر با قایق و بالگردهای جمعیت به مناطق امن انتقال یافتند و در این روزها ۴۸۲۱ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از ۷۹۳۰ مورد تخلیه آب از منازل انجام شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۱ هزار نیروی عملیاتی در قالب ۵۱۶۵ تیم امدادی در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه های ارتباطی، یکی از نکات برجسته این عملیات‌ها، استفاده از توان امدادهوایی جمعیت هلال‌احمر بوده است.

وی گفت: در این مدت نسبت به انتقال بیش از ۷۹۰ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۹۲۰ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت و انتقال ۲۸۱۲ از امدادگران و نجاتگران اقدام شده است.

سلیمی ادامه داد: امدادرسانی در ۱۰ استان کشور شامل ایلام، گلستان، چهار محال و بختیاری، خوزستان، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.