حمله به رهبر اپوزیسیون ترکیه/تاکید خلوصی آکار بر برقراری آرامش

پس از آنکه رهبر حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه در جریان مراسم تدفین سربازی در منطقه چوبوک پایتخت هدف حمله قرار گرفت، وزیر دفاع ترکیه خواستار برقراری آرامش شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اظهارات خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از آن مطرح شد که کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه که در مراسم تدفین یک سرباز ترکیه‌ای شرکت کرده بود، از سوی گروهی از مردم هدف حمله قرار گرفت. این سرباز جزو سربازانی بود که جمعه در جریان عملیات‌های ضد تروریست‌ها در منطقه‌ مرزی عراق – ترکیه کشته شد.

پس از این حمله، کمال قلیچدار اوغلو به داخل نزدیکترین خانه برده شد تا یک خودروی زرهی برای انتقال او تحت حافظت نیروهای امنیتی اعزام شود. وزیر دفاع ترکیه در داخل آن خانه با قلیچدار اوغلو دیدار کرد و از طریق بلندگوی پلیس با ساکنان محلی صحبت کرد.

خلوصی آکار گفت: "یکی از برادرانمان به شهادت رسیده است. ما در مراسم تدفین او شرکت کردیم و وظایفمان را در قبال او انجام دادیم. نیروهای مسلح ما در حال حاضر زندگی را برای این تروریست‌ها در آن کوه‌ها و تپه‌ها که او در آنجا شهید شد، غیر قابل تحمل کردند."

کمال قلیچدار اوغلو و خلوصی آکار به همراه یکدیگر از آن خانه خارج شدند. در همین حال واسیپ شاهین، فرماندار آنکارا از پیگرد قضایی مهاجمان خبر داده است. یوکسل کوجامان، دادستان عمومی کل آنکارا به خبرگزاری آناتولی گفت، تحقیقاتی علیه مهاجمان به جریان افتاده است تا اطمینان حاصل شود که این یک اقدام تروریستی یا اقدام تحریک‌آمیز بوده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.