توزیع اقلام اهدایی مردم در ۴ شهر دشت آزادگان توسط بسیج شهرداری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجتبی سالک رازی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در این باره گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با معاون امور مناطق شهرداری تهران که از سوی شهردار تهران به عنوان نماینده شهرداری در استان خوزستان منصوب شده است, ماموریت توزیع اقلام و هدایای جمع آوری شده توسط مناطق و سازمان های شهرداری تهران، در چهار شهر بستان, سوسنگرد, ابوحمیظه و کوت سید نعیم به سازمان بسیج شهرداری تهران سپرده شده است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران اظهار داشت: از همان روزهای نخست وقوع سیل در استان های گلستان ؛ لرستان و خوزستان بسیجیان شهرداری تهران برای خدمت رسانی به این استان‌ها اعزام شدند. 

سالک افزود: پس از شهر آق قلا با وقوع سیل در استان لرستان و شهر  پلدختر نیز ماموریتی به بسیج شهرداری تهران واگذار شد و مقرر شد که بسیج شهرداری به کمک مردم این شهر نیز بیاید که تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شد اما با توجه به وضعیتی که در استان خوزستان بوجود آمد شهر دشت آزادگان به شهرداری و سپاه تهران سپرده شد.

وی با اشاره به دستور سردار سلیمانی به موکب ها جهت حضور در مناطق سیل زده گفت: موکب علی بن موسی الرضا علیه اسلام بسیج شهرداری تهران که پیش از این در شهرهای آق قلا و پلدختر فعالیت خود را آغاز کرده بود، پس از اعلام سردار سلیمانی، با جدیت بیشتر و اعزام بیش از 80 نفر از خدام به کمک مردم سیل زده استان  خوزستان شتافت.

وی گفت: اولین اقدام ما برقراری ستاد اجرایی و مردمی در تهران بود که با نصب بنرهایی در سطح شهر تهران, اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کرده‌ایم. همچنین بسیجیان شهرداری تهران نیز  با پرداخت حداقل ۱۰هزار تومان به مردم سیل زده کمک کردند. یکی دیگر از این اقدامات، شناسایی خیرین در شهر تهران بود که با کمک آنان توانستیم اقلام خوراکی ، بهداشتی،پوشاک و... را تامین کنیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه در دشت آزادگان تقریباً 20 روستا به زیر آب رفته بود، تصریح کرد: در همین راستا ایستگاه صلواتی و آشپزخانه موکب علی بن موسی الرضا (ع) در شهر سوسنگرد راه اندازی و آمادگی طبخ ۸هزار پرس غذا را فراهم کردیم اما با توجه به حضور بسیاری از موکب ها در شهر سوسنگرد, حجم غذا را کاهش دادیم و در راستای کمک رسانی اقدام به تهیه سبدهای خوراکی اعم از پوشک, برنج, روغن, رب, شیر, بیسکویت, مواد بهداشتی و میوه برای مردم روستاهای آسیب دیده کردیم.

سالک اضافه کرد: پس از اینکه بیش از ۴ کیلومتر از جاده سوسنگرد به بستان زیر آب رفت, بسیج شهرداری تهران تجهیزات خود را از شهر سوسنگرد به شهر بستان انتقال داده تا خدای نکرده اگر این شهر دچار سیل زدگی شد ما در کنار مردم بوده و بتوانیم خدمات خوبی به آنها  ارائه کنیم.

وی گفت: با توجه به شرایط بوجود آمده و با دستور شهردار تهران بسیج شهرداری تهران به عنوان نماینده شهردار تهران در خصوص توزیع وسایل و امکانات به مردم مسئولیت کار را برعهده گرفت که الحمدلله با تشکیل جلسات مستمر توانستیم در چهار قالب به شهرهای سوسنگرد, بستان, کوت سید نعیم و ابوحمیظه خدمت رسانی کنیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران محورهای کمک رسانی بسیج شهرداری تهران به مردم سیل زده را برشمرد و گفت: محورهای کمک رسانی به مردم را می توان ایجاد سیل بند و بستن مسیر ورود آب به داخل شهرها و روستاها, رساندن غذای گرم به روستاهای محاصره شده در آب و آسیب دیده, توزیع سبدهای کالایی و بهداشتی به خانواده ها و هماهنگی با شرکت شهر سالم جهت اعزام پرستار و پزشک به مناطقی که نیاز به دکتر بود, عنوان کرد.

سالک در پایان تصریح کرد: یکی دیگر از تدابیر اتخاذ شده در این مناطق کمک به محرومیت زدایی مردم منطقه است که باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد لذا بسیجیان شهرداری با هماهنگی های انجام شده با مسئولان دشت آزادگان اقلام و هدایای مردمی را در بین مردم توزیع کردند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.