تعداد شرکت های دانش بنیان کشور به۴۳۰۰ واحد رسید/ثبت۲۰۰محصول بیوتک

به گزارش خبرنگار خبرآنی، سورنا ستاری بعد از ظهر دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: آینده اقتصاد کشور حوزه دانش بنیان است.

ستاری با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان این استان اتفاقات مناسبی در دست اقدام است، ابراز داشت: مشکلات زیرساختی و زیربنایی در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان این استان محسوس است و نمونه آن نبود صندوق نوآوری و شکوفایی است.

ستاری تصریح کرد: باید اکوسیستم لازم با تکیه بر بوم استان ایجاد شود و بخش‌های گیاهان دارویی و IT از جمله پتانسیل‌های این استان است.

ستاری با بیان اینکه تولید محصول دانش بنیان وجود شرکت را طلب می‌کند، عنوان داشت: نقش پارک استان در تحقق این بخش می‌تواند محوری باشد و حمایت اکوسیستمی، بازاریابی، فرهنگی و دولتی در این محور ضروری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ارزش کارآفرینی از موارد بسیار مهم است، اظهار کرد: تسهیل در روند فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان یک نیاز مهم است.

ستاری با طرح برخی از مشکلات و ظرفیت‌های این حوزه، عنوان داشت: اگر محیط در اختیار جامعه هدف قرار بگیرد، می‌توان خروجی بهتری در دستیابی به اهداف داشت.

ستاری با اشاره به اینکه اقدام لازم در حوزه هزینه تعمیر، تجهیز و تأمین سوله‌های پارک علم و فناوری استان انجام می‌شود، گفت: پیگیری لازم برای این بخش را خواهیم داشت.

ستاری با بیان اینکه سال گذشته و اوایل امسال ۲۰۰ محصول بیوتک ثبت قرارداد شده است، ابراز داشت: عمده قراردادها با شتاب دهنده‌های بخش خصوصی است.

وی افزود: ۶۰ شتاب دهنده در سطح کشور فعال است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: فرایند شتاب دهی با همکاری پارک علم و فناوری و محوریت حضور بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

ستاری نقش اکوسیستم در حوزه ظرفیت‌های گیاهان دارویی را محسوس دانست و ابراز داشت: پیگیری برای کمک‌های لازم به این بخش در این استان را نیز خواهیم داشت.

ستاری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را از محورهای فعالیت این معاونت دانست و اظهار کرد: ۱۴۰ نوع خدمت در این بخش ارائه می‌شود.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.