تظاهرات گسترده در صربستان با درخواست کناره‌گیری رئیس‌جمهور

هزاران نفر از مردم صربستان علیه رئیس‌جمهور پوپولیست این کشور به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همزمان با تظاهرات، پلیس ضد شورش وارد پارلمان این کشور شد و اعلام کرد که این اقدام برای جلوگیری از ورود اپوزیسیون به ساختمان کشور انجام گرفته است.

این تظاهرات در بلگراد مقابل ساختمان پارلمان انجام گرفت که برای محکوم کردن الکساندر ووجیچ، رئیس جمهور و درخواست برای دموکراسی و آزادی رسانه و انتخابات آزاد در این کشور بالکان انجام گرفت.

رهبران اپوزیسیون اعلام کردند مقامات کشور  مانع حضور حامیان آن‌ها در بلگراد برای شرکت در تظاهرات روز شنبه شدند اما پلیس این اتهامات را رد کرد.

رهبران اپوزیسیون اعلام کردند که آن‌ها می‌خواهند با دولت درباره اصلاحات دموکراتیک از جمله گسترش آزادی رسانه و برگزاری انتخابات آزاد گفت‌وگو کنند و اگر رئیس جمهور این درخواست را رد کند در این صورت تظاهرات بار دیگر روز شنبه آینده در بلگراد برگزار می‌شود.

رئیس جمهور صربستان در نظر دارد که از حامیان خود بخواهد جمعه آینده به بلگراد آمده و در حمایت از دولت تظاهرات برگزار کنند.

ماه نوامبر گذشته گزارش شد که افرادی ناشناس اقدام به ضرب و شتم و حمله به یک سیاستمدار معروف مخالفان کردند و در پی این اتفاق موج اعتراضات مخالفان دولت صربستان به راه افتاد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.