دیدار فرستاده سازمان ملل با نخست‌وزیر توافق ملی لیبی/ آمار جدید قربانیان درگیری‌ها در طرابلس

سازمان بهداشت جهانی آمار جدیدی را از قربانیان درگیری‌ها در طرابلس، پایتخت لیبی ارائه داد. نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی نیز با فرستاده سازمان ملل به کشورش در طرابلس نشستی برگزار کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از اسکای نیوز، سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که در پی درگیری‌ها در طرابلس، ۱۲۱ تن کشته شده‌اند.

این سازمان تاکید کرد که در این درگیری‌ها ۶۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی در جریان دیدار با غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی و استفانی ویلیامز، معاون وی در امور سیاسی در پایتخت به بررسی تحولات کنونی طرابلس و تلاش‌های سازمان ملل برای توقف تنش‌های نظامی در این کشور پرداخت.

در همین راستا، غسان سلامه در جریان این دیدار بر مخالفت کامل خود با هرگونه حمله و تجاوز علیه غیرنظامیان و تاسیسات مدنی که نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است، تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تلاش‌ها برای خاتمه بخشیدن به تنش نظامی در طرابلس هرگز متوقف نخواهد شد.

در همین راستا، محمد طاهر سیاله، وزیر خارجه دولت توافق ملی لیبی از شورای امنیت بین‌المللی خواست تا اقداماتی را جهت توقف عملیات نظامی ارتش  ملی لیبی علیه طرابلس اتخاذ کند.

عبدالله بلیحق، سخنگوی پارلمان لیبی نیز  از شورای امنیت خواست تصمیم خلع سلاح ارتش لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی را لغو کند.

بلیحق همچنین گفت: کشورهای حامی تروریسم مدرن‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات را برای شبه‌نظامیان و سازمان‌های تروریستی فراهم می‌کنند که این امر منجر به تقویت این گروه‌ها در مقابل نیروی ارتش ملی می‌شود و ضروری است نیروهای مسلح به خاطر نابودی تروریسم در این کشور سلاح در اختیار داشته باشند.

 وی همچنین افزود: شبه‌نظامیان و شورشیان در مسیر انتخابات آتی مانع‌تراشی می‌کنند. به همین خاطر ما امیدواریم که حضور تمامی گروه‌های مسلح در لیبی پایان یابد.

سخنگوی پارلمان لیبی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح لیبی پیروزی‌های گسترده‌ای در شرق و جنوب کشور در دوره‌های گذشته پس از نابودی شمار زیادی از تروریست‌های القاعده و داعش محقق کرده‌اند.

از سوی دیگر، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی از ارائه حمایت مالی و نظامی امارات به حفتر خبر داد و گفت: نیروهای من تروریست نیستند.

السراج در بیانیه‌ای تاکید کرد که دولت توافق ملی تلاش دارد تا گزارشی از جنایت‌هایی که در طرابلس رخ می‌دهد، به جامعه جهانی ارائه دهد و از طریق آن به بررسی ارائه حمایت مالی و نظامی امارات به نیروهای حفتر خواهد پرداخت و موضعش را در قبال این مداخله‌ها اعلام خواهد کرد.

وی اتهامات مبنی بر حضور نیروهای وابسته به سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی در میان نیروهای دولتش که در حال مبارزه با نیروهای حفتر در جنوب طرابلس هستند، رد و این ادعاها را به شدت محکوم کرد.

السراج تاکید کرد که دولتش با تروریسم مبارزه کرده و می‌کند و علیه آنها پیروز می‌شود.

وی گفت: حمله اخیر به طرابلس و شهرهای دیگر لیبی راه را برای فعالیت گروهک‌های تروریستی که منتظر چنین فرصتی برای هدف قرار دادن تمامی غیرنظامیان در تمامی مناطق هستند، باز می‌کند.

فائز السراج خاطرنشان کرد:  بمباران اخیر مدرسه‌ای در منطقه "عین زاره" جنایت جنگی دیگری است که به زنجیره‌ نقض‌ها و جنایاتی که نیروهای متجاوز انجام داده‌اند، اضافه می‌شود.

از سوی دیگر، دولت توافق ملی در بیانیه دیگری از توقف درگیری‌ها استقبال کرد و گفت: قبول آتش‌بس به معنای قبول باقی ماندن وضعیت به روال کنونی نیست.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.