حضور 1600 مددکار، مشاور و روانشناس در مناطق سیل‌زده

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، تقی رستم‌وندی در حاشیه صد و پانزدهمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در جمع‌ خبرنگاران، اظهار داشت: جلسه امروز بدون حضور وزیر کشور برگزار شد و دلیل آن نیز حضور در مجلس برای پاسخگویی حادثه سیل اخیر بود. 

وی ادامه داد: شورای اجتماعی امروز برگزار شد تا حادثه اخیر سیل را مورد بررسی قرار دهیم و نقاط قوت و نعمتی که بارش‌ها برای کشور داشت را بررسی کنیم و آسیب‌ها را نیز مجددا مورد بررسی قرار دهیم. 

رستم‌وندی افزود: این حادثه موجب همبستگی ملی در کشور شد البته خسارت‌هایی را نیز به مردم، خانواده‌های آنها و افراد نیز وارد کرد و موجب شد بعضی از افراد اموال و دارایی‌های خود را از دست بدهند و موجب آسیب‌های روانی و اجتماعی برای آ‌سیب‌دیدگان شد. 

معاون وزیر و رئیس‌ سازمان  امور اجتماعی وزارت کشور گفت: در این خصوص وزارت بهداشت، کمیته امداد، بهزیستی،‌ هلال‌احمر و  اورژانس اجتماعی مداخله جدی کردند و از ابتدای بحران طبیعی تاکنون 1600 مددکار، مشاور و روانشناس را به خدمت گرفتند که در مناطق آسیب دیده خدمات درمانی ارائه می‌دهند. 

وی گفت: در حال حاضر خوزستان بیشترین نیاز را برای ارائه خدمات روان‌پزشکی دارد که در 10 شهر خوزستان به طور بسیار فعالی این روانشناسان حضور دارند. 

رستم‌وندی ادامه داد: تاکنون 350 تشکل نیز از ابتدای بحران در مناطق آسیب‌دیده حضور پیدا کردند و به صورت منسجم و با برنامه‌ریزی خدمات لازم را ارائه می‌دهند. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با دستگاه‌هایی که قصور و کوتاهی در حادثه سیل داشتند چه اقدامی می‌شود، گفت: قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده تشکیل شده است و کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته برآورد خسارت،‌کمیته بازسازی و نوسازی و دیگر کمیته‌ها را تشکیل داده است. 

معاون وزیر و رئیس‌ سازمان  امور اجتماعی وزارت کشور، گفت: در کمیته‌های مختلف موضوعات مربوط به حادثه سیل به مرور زمان بررسی می‌شود و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. 

وی گفت: کمیته اجتماعی نیز طرح جامع بازتوانی و حفظ سلامت روان آسیب‌دیدگان را بررسی می‌کند و متاسفانه افراد و گروه‌هایی نیز می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و این حادثه را تبدیل به یک تنش اجتماعی کنند. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.