خشم اسرائیلی‌ها از اظهارات جنجال‌برانگیز رئیس‌جمهوری برزیل درباره هولوکاست

اظهارات رئیس‌جمهوری برزیل درباره هولوکاست با واکنش‌هایی روبرو شده و خشم مقامات اسرائیلی را برانگیخته است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه روسیا الیوم، ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل پنج‌شنبه در دیدار با نمایندگان کلیسای "اونجلیکن" درباره هولوکاست گفت:  می‌توانیم ببخشیم اما نمی‌توانیم فراموش کنیم. این موضع من است. کسانی که گذشته خود را فراموش می‌کنند نباید آینده‌ای هم داشته باشند.

وی افزود: اگر نمی‌خواهید تاریخی که اصلا خوب نبوده دوباره احیا شود، بگذارید با اقدامات و کارها از آن اجتناب کنیم تا تاریخ دوباره به همان شیوه بازنگردد.

روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی شنبه در پاسخ به این اظهارات در صفحه توییتر خود نوشت: ما همواره با کسانی که واقعیت را انکار می‌کنند یا می‌خواهند خاطرات ما را محو کنند چه افراد باشند چه گروه‌ها چه رهبران احزاب و چه نخست‌وزیرها مخالفیم. ما هرگز نمی‌بخشیم و هرگز فراموش نمی‌کنیم.

وی در توییتی دیگر نوشت: ملت یهود همواره با یهودی ستیزی و انزجار از دیگران مبارزه خواهند کرد و رهبران سیاسی مسؤول ایجاد آینده هستند. مورخان گذشته را توصیف می‌کنند و درباره رخدادها بحث می‌کنند. هیچ یک از رهبران حق ندارند مسیر را به بیراهه بکشانند.

موزه هولوکاست (یاد واشم) در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ کس نمی‌تواند مشخص کند که چه کسی را می‌توان بخشید و آیا می‌توان جنایت‌های هولوکاست را بخشید یا نه.

این اولین اظهاراتی نیست که موجب جنجال در اسرائیل شده است. بولسونارو طی بازدید از موزه "یاد واشم" گفته بود که نازی‌ها در آلمان "چپ‌گرا" بودند.

بولسونارو از زمان کمپین انتخاباتی خود همواره درباره تصمیمش برای تقویت روابط با اسرائیل صحبت می‌کرد. وی همچنین متعهد شده بود که سفارت کشورش را از تل‌آویو به قدس منتقل کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.