انتقاد رشیده طلیب از سکوت دموکرات‌ها مقابل حملات ترامپ علیه ایلهان عمر

یک قانونگذار زن مسلمان در مجلس نمایندگان آمریکا به سختی از همکاران دموکراتش بابت سکوتشان مقابل حملات اخیر دونالد ترامپ به ایلهان عمر که مانند او مسلمان است، انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری هیل، رشیده طلیب،‌ نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا شنبه در پیامی توییتری نوشت: زمانی که آنها می‌خواهند نشان دهند که حزب ما تنوع دارد، ما را در عکس‌ها می‌گنجانند. با این حال وقتی از آنها می‌خواهیم پای میز گفت‌وگو باشیم یا درباره مسائلی صحبت کنیم که روی هویت ما تاثیر می‌گذارد، یا مسائلی که ما برایشان می‌جنگیم، نادیده گرفته می‌شویم.

حملات به ایلهان عمر، یک نماینده مسلمان دیگر در مجلس نمایندگان آمریکا به سطح جدیدی رسیده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار ویدیویی از سخنرانی این نماینده کنگره درباره حقوق مدنی مسلمانان که ماه گذشته ایراد شد و ترکیب جنجالی آن با تصاویری خبری از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر موجی از انتقادها را به راه انداخت.

روزنامه نیویورک پست هم که متعلق به روپرت مرداک، غول رسانه‌ای محافظه‌کار است، اخیرا یکی از جملات ایلهان عمر را روی تصویری از برج‌های دوقلوی در حال سوختن به چاپ رساند.

رشیده طلیب و الکساندریا اوکاسیو-کورتز، از دیگر قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا که هر دو دموکرات هستند، از اولین اعضای کنگره بودند که حملات اسلام‌هراسانانه محافظه‌کاران علیه ایلهان عمر را محکوم کردند. اندکی پس از آن دموکرات‌های سرشناسی از جمله برنی سندرز، الیزابت وارن و دیگران به آنها پیوستند. بر اساس گزارش هافینگتون پست، حزب دموکرات آمریکا واکنش متحدی به اسلام‌هراسی نداشته است و برخی رهبران هنوز واکنش علنی به این حملات علیه عمر نداشتند.   

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.