رهبر اکثریت سنای آمریکا: ائتلاف با عربستان، حل مساله خاشقجی را دشوار کرده است

رهبر اکثریت سنای آمریکا گفته است، ائتلاف آمریکا با عربستان کنگره را برای واکنش مناسب به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا گفت: آنچه که دقیقاً اتفاق افتاده، غیرقابل قبول و ظالمانه است. از سوی دیگر، عربستان یک متحد مهم علیه ایران است و به همین دلیل، مشکل اصلی مشخص کردن یک واکنش بسیار مناسب و دقیق است. این یک چالش است.

سنای آمریکا یک قطعنامه غیر الزام آور را در دسامبر ۲۰۱۸ تصویب کرد که بر اساس آن، مسئولیت قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی را بر گردن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان می‌اندازد اما مجلس نمایندگان که در آن زمان هنوز تحت کنترل جمهوری خواهان بود، این قطعنامه را تأیید نکرد.

مک کانل ادامه داد: دولت ترامپ تحریم‌هایی را علیه سعودی‌های متهم به دخالت در قتل این روزنامه نگار وضع کرده است. اخیراً نیز، وزارت خارجه آمریکا گفته که ورود ۱۶ شهروند سعودی به خاطر نقششان در این پرونده به آمریکا را ممنوع کرده است اما ائتلاف آمریکا و عربستان مساله خاشقجی را سخت و دشوار کرده است.

مک‌کانل ادامه داد، قتل خاشقجی بر اصلاحات گسترده در عربستان سایه افکنده است . یک خشم عمومی از این اقدام ظالمانه وجود دارد اما اصلاحاتی که در عربستان رخ داده و داشتن یک متحد علیه ایران باعث شده شرایط سخت شود. 

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.