اهدای عالی‌ترین مدال شورای جهانی بردباری و صلح به نیوزیلند

شورای جهانی بردباری و صلح عالی‌ترین مدال بردباری و صلح خود را به مردم نیوزیلند به خاطر رفتار متمدنانه، طرز برخورد مثبت و رفتار متقابلشان در پی حملات تروریستی ۱۵ مارس به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ اهدا کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، احمد بن محمد الاجروان، رئیس شورای جهانی بردباری و صلح در جریان سفر اخیر خود به نیوزیلند این مدال را به ترور مالارد، رئیس مجلس نمایندگان نیوزیلند به نمایندگی از مردم این کشور اهدا کرد.

شورای جهانی بردباری و صلح یک سازمان بین‌المللی است که هدف آن ارتقای ارزش بردباری و فرهنگ صلح است.

الاجوان گفت: این مدال در راستای قدردانی از واکنش قابل ستایش دولت و مردم نیوزیلند اعطا می‌شود.

وی همچنین از موضع قدرتمند آنها در برابر تروریسم، عدم تحمل و نژادپرستی و همچنین اتخاذ اقدامات سریع و بی‌درنگ از سوی پارلمان و دولت و همدردی با قربانیان این حمله تروریستی در تأیید ارزش‌های بردباری، صلح و همزیستی و رد افراط گرایی و تروریسم قدردانی کرد.

مالارد نیز از این شورای جهانی به دلیل ابتکار عملش قدردانی و بر نقش این شورا در حمایت از ارزش‌های صلح و بردباری در سراسر جهان تاکید کرد.

وی حمایت دولت و پارلمان نیوزیلند از اهداف این شورا را ابراز کرد.

هیئت شورای جهانی بردباری و صلح در جریان سفر به نیوزیلند به شهر کرایست‌چرچ سفر و با شهردار این شهر دیدار کرد. اعضای این هیئت همچنین از دو مسجد شهر کرایست‌چرچ که در تاریخ ۱۵ مارس مورد حمله قرار گرفتند بازدید و با عبادت کنندگان گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.