مسابقات بین‌المللی قرآن بستر مناسبی برای تعالی شخصیت دینی دانش‌آموزان است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموش و پرورش در مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام، اظهار داشت: شکی نیست که محور فعالیت‌های ما باید قرآن کریم باشد و آنان که به عنوان محصول مدارس تربیت می‌شوند کسانی باشند که اهل انس با قرآن و اهل تدبر و فهم آن باشند.

وی افزود: ما نیز در آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم تا به لطف الهی بتوانیم برنامه‌های قرآنی را به عنوان اصلی‌ترین مقوله ارتقای فرهنگی دانش‌آموزان قرار دهیم و اهداف فرهنگی‌مان را از متن قرآن و با تکیه بر آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام طراحی و پیگیری کنیم و فرهنگ ولایی و قرآنی را ترویج کنیم.

بطحایی ادامه داد: در همین راستا مسابقات بین‌المللی قرآن را با تأکید بر محوریت مدرسه، بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی دانش‌آموزان بر مبنای معارف حیاتبخش و انسان‌ساز قرآن کریم و ائمه علیه‌السلام می‌دانیم و تلاش و همت خالصانه و متعهدانه شما عزیزان و نیز داوری عادلانه و خداپسندانه شما محیط امن و متعالی برای فرزندان نخبه قرآنی را فراهم می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از همکارانم می‌خواهم فرصت خدمتگزاری در جامعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی در مدارس را غنیمت شمارند و برای این نعمت خداوند را شاکر باشیم زیرا مقام معلم که به تربیت و تعلیم انسان های مشتاق علم می‌پردازد، مقام انبیای الهی است و برای او همه خلایق دعا می‌کنند.

وی گفت: در پایان از همه دست‌اندرکاران این رخداد عزیز و بین المللی قدردانی می‌کنم و از خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و همه مردم ایران اسلامی و بلکه تمام مسلمانان جهان را در پرتو عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) قرار داشته باشند و برگزار کنندگان این دوره را مشمول لطف خاص خود قرار دهد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.