پامپئو اشغال جولان سوریه توسط اسرائیل را توجیه کرد

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که نباید موضوع به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان از سوی واشنگتن را با موضوع الحاق کریمه به روسیه مقایسه کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع مجلس سنا گفت: موضوع به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان از سوی واشنگتن و موضوع الحاق کریمه به روسیه دو موضوع جدا و کاملاً متفاوت هستند. اسرائیل به دلیل اینکه در معرض حملات قرار گرفت به این ارتفاعات دست یافت. اسرائیل از خودش دفاع می‌کرد. کنترل این اراضی را برای ادامه دفاع از خودش در دست گرفت. اما درباره روسیه موضوع دفاع از خود نبود. روسیه در وضعیت مناسبی تصمیم گرفت خاکی را از مردمی بگیرد که هیچ خطری برایش نداشتند.

دیک دربین، سناتور دموکرات به پامپئو گفت که اراضی که به خاطر جنگ کنترل آن‌ها را در دست بگیرند طبق قوانین بین المللی اشغال شده محسوب می‌شوند. پامپئو در جواب وی گفت که قصد ندارد در این جلسه وارد جزئیات این مسئله شود. پامپئو به سناتور گفت: بهتر است این موضوع را با معاونانم بررسی کنید که آماده بررسی این بعد از قوانین بین المللی هستند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا طی دیدار اخیرش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که واشنگتن حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه را به رسمیت می‌شناسد.

رژیم صهیونیستی طی جنگ ۱۹۶۷ ارتفاعات جولان را اشغال و در سال ۱۹۸۱ آن را به اراضی خود الحاق کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.