انتقاد از تبدیل سراهای تهران به بنگاه اقتصادی/ نسخه تهران باید متفاوت از شهرهای دیگر باشد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حجت نظری در نشست خبری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: انتظارات ما از شهردار قانونی است و شهردار  هویت مستقل از شورا ندارد.

وی افزود: نظارت شورا به دو صورت پیشینی و پسینی باید باشد و اینکه ناظر بنشینیم و پایان دوره یک شهردار حرف بزنیم اجحاف در حق جامعه است البته طبیعی است که شهردار گاهی به اقتدار خودش به انتقاد دلسوزانه نگاه خوبی نداشته باشد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در مورد موسسه همشهری از ما سوال می‌شود باید به طور مثال این امکان را داشته باشیم که اگر شهردار فلان فردی را منصوب کرد بتوانیم اعلام کنیم توانایی لازم را ندارد و نقش نظارت پیشین همین جا معلوم می‌شود. 

نظری خاطر نشون کرد: متاسفانه  قانون همه شهرها متمرکز است و این خوب نیست. نباید نسخه تهران و کلان شهرها برای همه شهرها یکسان باشد در شهر ۵۰ هزار نفری همانقدر می‌توان شهردار را به شورا آورد که در شهرهای کوچک و این باید تغییر کند.


*سراها بنگاه اقتصادی شده‌اند

وی در ادامه با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های فرهنگی را در شورا پیگیر هستیم، گفت: در هر منطقه یک ساختمان سمن سرا راه‌اندازی می‌شود و NGOها در ان می‌توانند فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه خیلی از سراها امروز بنگاه اقتصادی شده است، گفت: فعالیت اجتماعی و فرهنگی لازم است به این سراها بازگردد.وی در مورد راه اندازی شهربازی در پایتخت گفت: تلاش می‌کنیم از فضای پارک آزادگان برای این منظور استفاده کنیم ولی باید ت جه داشت شرایط اقتصادی طوری نیست که سرمایه‌گذار رغبت به فعالیت داسته باشد.نظری در مورد فضاهای ورزشی پایتخت گفت: طرح خیابان ورزش در کمیته ورزش از نیمه سال ۹۷ مطرن شد و دستورالعمل‌ها با همکاری نهادهای اجرایی و سازمان ورزش اجرایی می‌شود.

وی گفت: پیگیریم در کنار طرح خیابان ورزش طرح بازپس گیری خیابان به نفع مردم و کودکان را آغاز کنیم.نظری در ارتباط با نشاط اجتماعی بیان داشت: در بخشی از امریکای لاتین حجم‌هایی را رنگ‌آمیزی می کنند که در نشاط شهر موثر است. من این پیشنهاد را برای تهران مطرح کردم تا امروز پس از حدود یک سال و نیم که این پیشنهاد را مطرح کردم، هنوز چنین کاری عملیاتی نشده است. 

وی تصریح کرد: در مورد بحث نشاط معتقدیم گذر موسیقی، نوروزگاه ها، گذر نمایش، پهنه فرهنگی رودکی در نشاط شهر موثرند که سعی کردیم بودجه بیشتری برای آنها در نظر بگیریم. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.