قلیچداراوغلو: بازشماری کامل آرای انتخابات استانبول به دلیلی معقول نیاز دارد

رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوریخواه ترکیه امروز دوشنبه گفت، کمیته عالی انتخابات که اخیرا با بازشماری بخشی از آرای انتخابات محلی در استانبول موافقت کرده، وارد مسیر آسیب وارد کردن به امنیت صندوقهای رای شده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز یکشنبه حزب عدالت و توسعه متعلق به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، خواهان بازشماری آرای مربوط به انتخابات محلی در استانبول در پی اعلام شکست کاندیدایش در انتخابات تعیین شهردار این شهر در تاریخ ۳۱ مارس شد. این در حالی است که بازشماری آرای نامعتبر در برخی مناطق استانبول و همین طور بازشماری کامل آرا در برخی مناطق دیگر در یک هفته گذشته صورت گرفت و اگر چه کمی از اختلاف آرای دو کاندیدای اول کم کرده اما شکاف میان آرای آنها را برطرف نکرده است.

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه ترکیه گفت، قضات کمیته عالی انتخابات باید بی طرف باشند و برای بازشماری کامل آرا باید یک دلیل معقول وجود داشته باشد.

او تصریح کرد، با تکمیل ۹۲.۳ درصد از بازشماری مقطعی آرا در شهر استانبول، اکرم امام اوغلو، کاندیدای این حزب همچنان با اختلاف ۱۵۷۲۲ رای پیشتاز است. شهر استانبول حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.