تاکنون 400 میلیون تومان برای مناطق سیل‌زده جمع‌آوری شده است/ ارسال کمک‌ها به استان‌های لرستان و گلستان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حمیدرضا شیران در جمع خبرنگاران درخصوص کمک‌هایی که برای استان‌های سیل‌زده در استان تهران جمع‌آ‌وری شده است،‌گفت: تاکنون 400 میلیون تومان برای مناطق سیل‌زده کشور جمع‌آوری شده است که از این مبلغ 175 میلیارد تومان به گلستان و 225 میلیارد تومان نیز به استان لرستان اختصاص یافته است. 

وی بیان داشت: 2 هزار تخته فرش نیز خریداری شده است که به  استان‌های سیل‌زده ارسال خواهد شد و تاکنون 8 دستگاه کامیون اقلام مختلف به مناطق سیل‌زده لرستان و گلستان ارسال شده است و به محض تکمیل اعتبارات دیگر کامیون‌ها نیز به مناطق سیل‌زده ارسال خواهد شد. 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: فرش، مواد غذایی، آب معدنی، پتو و دیگر کالاهای خدماتی تهیه شده است و علی‌رغم این موارد کمیته امداد یکسری از خدمات دیگر را از جمله خدمات فرهنگی برای کودکان، نوجوانان و آسیب‌دیدگان ارائه خواهد داد تا شرایط روحی و روانی آنها نیز بهبود پیدا کند. 

شیران گفت: اولویت بعدی ما نیز ارائه خدمات امدادی به خوزستان است و در این خصوص مکاتباتی نیز با کمیته امداد کل کشور داشته‌ایم. 

وی گفت: برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل‌زده می‌توان با شماره‌گیری تلفن ثابت 0217355 و درج عدد 17، شماره‌گیری کد دستوری #99*021*8877* و همینطور واریز به کارت 6037997900002008 اقدام کنند. 

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در حال حاضر 87 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند و در سال گذشته از صندوق‌های صدقات 175 میلیارد تومان جمع‌آوری شده است که 39 میلیارد تومان آن مربوط به صندوق‌های صدقات بوده و 8.5 میلیارد تومان نیز از طریق زکات جمع‌آوری شده است که این مبالغ در بین 87 هزار خانواده  تقسیم شده است. 

شیران گفت: 3 هزار خیریه در  استان تهران ثبت شده است و به واجدین شرایط خدمات لازم را ارائه خواهند داد. 

وی گفت : در راستای اشتغال کمیته امداد سال گذشته 50 میلیارد تومان اختصاص داده بود که تقریبا 92 درصد این منابع جذب شده است و امیدواریم در سال جاری در حوزه اشتغال خدمات مناسب‌تری را ارائه دهیم. 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: تسهیلات اشتغال ما به افراد تحت حمایت و افراد غیر تحت حمایت اختصاص داده می‌شود که بعد از اینکه پرونده این افراد برای درخواست وام تشکیل می‌شود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این افراد ارائه خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: بازپرداخت وام‌های ارائه شده به افراد 5 ساله است و به کارفرمایان نیز تا سقف 100 میلیون تومان وام می‌‌دهیم که به ازای هر نفر 20 میلیون تومان است. 

شیران یادآور شد: با بانک مهر ایران نیز توافق کردیم که نسبت به پرداخت وام 50 میلیونی اقدام کند و با توجه به گرانی‌ها و تورم میزان وام اشتغال را افزایش خواهیم داد. 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: بعضی از وام‌های کمیته امداد برای اشتغال مهلت تنفس دارد تا سرمایه بیشتری را کارفرما جذب کند. 

وی افزود: ما محدودیتی برای ارائه وام‌های اشتغال نداریم و هر چه شغل بیشتری ایجاد شود افراد تحت پوشش بیشتری نیز شاغل خواهند شد و از تحت پوشش کمیته امداد خارج خواهند شد. 

شیران در پاسخ به اینکه سال گذشته چه تعداد اشتغال‌زایی کمیته امداد ایجاد کرده است گفت: استانداری تهران 5 هزار شغل را برای کمیته امداد تعریف کرده بود که البته توانستیم تا پایان سال گذشته 4 هزار شغل ایجاد کنیم و امسال عدد دقیقی را هنوز اعلام نکردند. 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 هزار نفر در کمیته امداد خودکفا شده‌اند و دیگر تحت پوشش کمیته امداد نیستند و این عدد نشان می‌دهد که حدود 10 درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد سال گذشته خودکفا شده‌اند. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.