شهرداری باید برای حفظ باغات سازوکاری متفاوت طراحی کند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در ادامه جلسه صد و سی و چهارم شورای شهر تهران و در رابطه با طرح یک فوریتی حفظ باغات، بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در موافقت با یک فوریت طرح حفظ باغات، گفت: می‌دانیم که در شهرداری تهران تدوین لوایح زمان‌بر است.

وی ادامه داد: در این لایحه به این موضوع توجه شده است که صرفا ما سراغ تملک نرویم بلکه بتوانیم با کارهای دیگری که تحول‌گونه است، انجام شود یعنی باید شهرداری برای حفظ باغات، ساز وکاری متفاوت از تملک صرف طراحی کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: یکی از اشکالات این طرح این است که زمان‌بندی برای شهرداری تهران ندارد اما با زمان‌بندی ایجاد شده می‌توان در بودجه سال ۹۹ تملک باغات به شکل جدید را پیش‌بینی کرده و جلو ببریم؛ خوب است که این یک فوریت تصویب شود و بعد یک زمان مناسبی را برای تدوین لایحه پیش بینی کنیم.

حسن رسولی به عنوان یکی دیگر از مخالفین این طرح نیز گفت: اولا اینکه ما براساس قوانین موضوعه باید لوایح را مورد تصمیم‌گیری قرار دهیم؛ در این موضوع ماده ۵۵ قانون شهرداری در بند ۱۷ فقط وظیفه جلوگیری از قطع بدون مجوز درختان را متصور شده است و اساساً ایجاد و تملک باغات جز وظایف شهرداری نیست.

وی ادامه داد: قانون حفظ و گسترش فضای سبز نیز می‌گوید فقط وظیفه شهرداری جلوگیری از قطع درختان است.

خداکرمی به عنوان طراح این طرح گفت: ما در این طرح گفته‌ایم که شهرداری موظف است که مدل‌های جدید مالی طراحی کند.

وی در خصوص علت فوریت این طرح گفت: یک درختی که قطع می‌شود، آثار مخربی دارد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.