فارن پالسی: گزارش هند درباره ساقط کردن اف -۱۶ پاکستانی نادرست است

بر اساس گزارشی از سوی مجله‌ای آمریکایی، بیانیه هندوستان درباره ساقط کردن جنگنده اف -۱۶ پاکستان توسط نیروی هوایی این کشور در جریان درگیری‌های فوریه بر سر کشمیر نادرست است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، در گزارش مجله فارن پالسی مستقر در واشنگتن دی. سی آمده که اظهارات هندوستان درباره ساقط کردن یک فروند جنگنده اف -۱۶ پاکستان توسط نیروی هوایی این کشور نادرست است.

این درگیری هوایی در کشمیر بین نیروهای هندوستان و پاکستان در پی حمله هوایی دهلی نو علیه یک تأسیسات آموزش تروریست‌ها در داخل قلمروی پاکستان رخ داد.

اسلام آباد مکرراً گفته که هیچ جنگنده اف -۱۶ خود را از دست نداده اما هندوستان تاکید دارد که یک فروند از این جنگنده‌ها را در جریان این درگیری‌ها ساقط کرده است.

در بیانیه ارتش پاکستان که روز دوشنبه گذشته منتشر شد، آمده است: هیچ جنگنده اف -۱۶ نیروی هوایی پاکستان توسط نیروی هوایی هندوستان ساقط نشده است.

آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان در توئیت روز جمعه خود نوشت: حقیقت همواره پنهان نمی‌ماند. زمان آن رسیده تا هندوستان حقیقت را درباره ادعای نادرستش و شکست‌هایی که داشته، بیان کند.

سخنگوی وزارت خارجه هندوستان که تاکنون به این اظهارات و گزارش‌ها پاسخ نداده، پیش‌تر در ماه مارس سال جاری میلادی گفته بود که شواهد عینی نشان می‌دهد که پاکستان از اف -۱۶ استفاده کرده و یکی از این جنگنده‌ها توسط یکی از خلبان‌های هندوستانی ساقط شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.