هنیه: درباره آتش‌بس پاسخ‌های مثبتی از اسرائیل دریافت کردیم

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، این جنبش پیرامون پرونده آتش‌بس و لغو محاصره نوار غزه پاسخ‌های مثبتی از طرف اسرائیلی به دست آورده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از رای الیوم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در نشست خبری در منزلش واقع در غرب غزه گفت: سه طرف یعنی مصر، ‌قطر و سازمان ملل برای میانجی‌گری میان گروه‌های فلسطینی و اسرائیل فعالیت دارند. مصر در این زمینه تلاش بسیاری دارد و سازمان ملل از طریق نیکولای ملادینوف، نماینده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه اقداماتی اتخاذ کرده است. همه این سه طرف یک هدف واحد دارند و آن مطالباتی است که مردم فلسطین از طریق گروه‌های خود ارائه کرده‌اند.

وی افزود: ما درباره پاسخ‌ها پیرامون بسیاری از درخواست‌ها که از طریق میانجی‌ها به دست آوردیم در مرحله آزمایش و محک قرار داریم، انشاء‌الله پاسخ‌ها مثبت خواهد بود اما مرحله‌ای وجود دارد که باید از آن عبور کنیم تا به پاسخ نهایی و جامعی برسیم.

مصر، قطر و سازمان ملل به منظور کاهش محاصره غزه در ازای توقف اعتراضات فلسطین نزدیک نوار مرزی از اکتبر ۲۰۱۸ میان حماس و اسرائیل میانجی‌گری می‌کنند.

از سوی دیگر، رئیس جنبش حماس گفت، دولت جدید فلسطین به ریاست محمد آشتیه، دودستگی فلسطینی را تقویت خواهد کرد. هنیه افزود: تمایلی ندارم که آشتیه به این مساله ورود کند، این دولت دودستگی فلسطینی را تقویت خواهد کرد. این دولت وجهه سیاسی نداشته و تلاش دارد به شکلی از اشکال به جدایی میان غزه و کرانه باختری برسد.

همچنین هنیه به صورت تلفنی با الباجی قائد السبسی،‌ رئیس جمهور تونس گفت‌وگو کرد. دفتر رئیس این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این گفت‌وگو هنیه با سبسی چالش‌های مربوط به مساله فلسطین را مورد بررسی قرار داده و از رئیس جمهور تونس به دلیل حمایتش از مساله فلسطین در نشست اتحادیه عرب قدردانی کرد.

هنیه ابراز امیدواری کرد، تونس از طریق ریاست این اتحادیه برای مقابله با خطراتی که مساله فلسطین را تهدید می‌کند، حمایت اساسی از این مساله و بازگرداندن اتحاد ملی فلسطین داشته باشد.

طبق بیانیه مذکور، سبسی هم بر موضع ثابت تونس در حمایت از مساله فلسطین تاکید کرده و از مبارزه فلسطینیان برای رسیدن به آزادی خود قدردانی کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.