آمریکا، فرانسه و انگلیس بار دیگر سوریه را تهدید کردند

آمریکا، فرانسه و انگلیس با تکرار ادعای احتمال حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه، بار دیگر دمشق را تهدید به "پاسخی محکم" کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزرای خارجه سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس با صدور یک بیانیه مشترک مدعی شدند: تاریخ استفاده مداوم نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه ملتش را نمی‌توان انکار کرد و آمریکا، فرانسه و انگلیس به هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی پاسخ می‌دهند.

در بیانیه مذکور همچنین ادعا شده است که نظام سوریه پس از حمله شیمیایی به "المعضمیه" و "خان شیخون" در ادلب، به شهر دوما نیز حمله شیمیایی انجام داده است. این در حالی است که نظام سوریه بارها این ادعاهای بی‌پایه و اساس را رد کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: کشورهای مسئول با تجهیز سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، متعهد به ممنوعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی و چشم پوشی نکردن نسبت به کسانی هستند که از اینگونه سلاح‌ها استفاده می‌کنند و یا می‌خواهند از آن استفاده کنند.

این سه کشور عنوان کرده‌اند: تنها یک توافق سیاسی مبتنی بر گفت‌وگو می‌تواند درگیری در سوریه را متوقف کند. نظام اسد نباید استفاده از سلاح‌های شیمیایی را در سوریه تکرار کند و نباید تردیدی درباره اقدامات سریع ما در صورت استفاده از سلاح شیمیایی وجود داشته باشد.

آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان پیشتر نیز نظام سوریه را تهدید به پاسخ جدی کرده بودند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.