زخمی شدن ۸۳ فلسطینی در پنجاه و سومین جمعه تظاهرات بازگشت در غزه

هیئت عالی تظاهرات بازگشت تاکید کرد، تظاهرات با ابزارهای مسالمت‌آمیز تا تحقق حقوق ساکنان غزه ادامه خواهد یافت. این در حالی است که پنجاه و سومین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت عصر جمعه در نوار مرزی غزه برگزار شد و تعداد زخمی‌ها در اثر حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به ۸۳ تن رسید و نیروهای اشغالگر برای اولین بار از گاز قرمز رنگ علیه تظاهرکنندگان استفاده کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه المیادین، هزاران فلسطینی در تظاهرات جمعه شرکت کردند.

هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره با صدور فراخوانی خواستار حضور گسترده و باشکوه فلسطینیان در این تظاهرات تا تحقق اهداف آن از جمله لغو محاصره و به شکست کشاندن معامله قرن شده بود.

این هیئت تاکید کرد که تظاهرات بازگشت با قدرت ادامه خواهد داشت.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با تیراندازی به سمت شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت‌آمیز ۸۳ نفر را زخمی کردند.

خبرنگار المیادین گزارش داد، نیروهای اشغالگر برای اولین بار از گاز قرمز رنگ علیه تظاهرکنندگان در شرق غزه استفاده کردند در حالی که یک کودک نیز بر اثر شلیک گاز اشک‌آور در شرق خانیونس دچار مسمومیت شد.

نیروهای اشغالگر یک شیء نامشخص را در داخل دیوار حائل در شمال غزه منفجر کردند و سه زخمی بعد از عبور جوانان فلسطینی از دیوار حائل از آنجا منتقل شدند.

اسماعیل رضوان، از رهبران حماس تاکید کرد: ملت به راهپیمایی بازگشت تا تحقق اهدافش ادامه خواهد داد و باید جامعه جهانی برای پایان دادن به محاصره تلاش کند.

خلیل حیه، عضو دفتر سیاسی حماس نیز گفت: ما در برابر وعده‌هایی هستیم که امروز محقق شده‌اند. البته دشمن قابل اعتماد نیست و ملت همان اهرم فشار هستند.

جنبش جهاد اسلامی نیز گفت: مقاومت به دنبال نگران ساختن همیشگی دستگاه‌های امنیتی اسرائیل است.

لازم به ذکر است که تاکنون در این تظاهرات‌ها ۲۴۲ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۳۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.