هشدار رئیس ارتش تایلند پس از انتخابات مناقشه آمیز

رئیس ارتش تایلند نسبت به وقوع اعتراضات در کشور پس از برگزاری انتخابات مناقشه برانگیز پارلمانی هشدار داده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال "آپیرات کونگسومپونگ"، رئیس ارتش تایلند همچنین گفت: ارتش در انتخابات همچنان بی طرف است.

نتایج بدون قطعیت انتخابات ۲۴ مارس سال جاری میلادی تایلند در حالی اعلام شده که هم حزب حامی ارتش و هم اپوزیسیون مدعی پیروزی هستند. نتایج نهایی این انتخابات هنوز بعد چند هفته اعلام نشده است.

رئیس ارتش تایلند در ادامه صحبت‌هایش گفت: ژنرال پرایوت چان اوچا، نخست وزیر دولت نظامی در مسیر خودش است و ارتش از او حمایتی نمی‌کند. ما نمی‌توانیم در سیاست وارد شویم.

وی همچنین این مساله را شفاف سازی کرد که ارتش اجازه تکرار اعتراضات گسترده خیابانی را نمی‌دهد که در آن هم حامیان و هم مخالفان تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق بانکوک را برای چندین ماه فلج کردند.

رئیس ارتش تایلند گفت: دیگر نمی‌توانم اجازه دهم تایلندی‌ها اختلافاتشان را در خیابان حل کنند. برنده‌ها و بازنده‌های این انتخابات در نهایت باید این اختلافات را در پارلمان حل و فصل کنند.

وی همچنین به انتقاد شدید از سیاستمداران پرداخت و گفت تحریف اصول دموکراتیک آنها را از فرهنگ تایلندی منحرف ساخته است و این سیاستمداران اصلاً چنین حقی ندارند. دموکراسی تایلندی دموکراسی‌ای است که پادشاه در رأس کشور قرار دارد. مردم باید برنده و بازنده را بپذیرند. ما همگی تایلندی هستیم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.