شاناهان: آمریکا انتظار دارد مناقشه تسلیحاتی با ترکیه حل و فصل شود

وزیر موقت دفاع آمریکا گفته که انتظار دارد مناقشه با ترکیه بر سر تصمیم این کشور برای خرید سیستم‌های دفاع موشکی روسیه حل و فصل شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاتریک شاناهان، وزیر موقت دفاع آمریکا یک روز پس از آن این مساله را مطرح کرد که پنتاگون تحویل تجهیزات مرتبط با جنگنده‌های اف -۳۵ به ترکیه را متوقف کرد.

آمریکا در حالی با ترکیه چندین سال است دچار اختلاف تسلیحاتی شده که نتوانسته این کشور عضو ناتو را برای عدم خرید سیستم‌های دفاعی موشکی اس -۴۰۰ از روسیه متقاعد کند.

آمریکا می‌گوید تصمیم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای خرید این سامانه‌های دفاع موشکی از روسیه با امنیت جنگنده‌های اف -۳۵ آمریکا در تضاد است.

اگر پنتاگون تصمیم بگیرد که ترکیه را از برنامه اف -۳۵ بیرون بگذارد، بحرانی جدی در روابط بین دو کشور به وجود می‌آید.

شاناهان همچنین ابراز خوش‌بینی کرد که دو کشور بتوانند در نهایت راهی را برای برون رفت از این بحران بیابند و واشنگتن بتواند ترکیه را متقاعد کند که به جای خرید سامانه‌های دفاع موشکی روسیه، سیستم‌های پاتریوت ساخت آمریکا را خریداری کند.

وی ادامه داد: انتظار دارم که ما بتوانیم این مشکل را حل کنیم. همچنین انتظار دارم که آمریکا در نهایت اف -۳۵هایی را که در حال حاضر در پایگاه نیروی هوایی Luke در آریزونا هستند، پس از حل این مناقشه به ترکیه تحویل دهد. خلبان‌های ترکیه در دو جنگنده در این پایگاه در حال آموزش هستند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.