آسیب‌دیدگی ۳۰۸ مدرسه در سیل گلستان /۱۸ مدرسه زیر آب است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، احسان گوهری‌راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه میزان خسارت‌های ناشی از سیل در مدارس استان گلستان، گفت: از کلاله تا گمیشان، ۳۰۸ مدرسه دچار آسیب‌دیدگی شدند، ولی خوشبختانه تخریب نداشتیم. 

وی افزود: در گنبدکاووس ۸ مدرسه دچار آبگرفتگی شدند که بر همین اساس مدیران اقدام به پاکسازی مدارس کردند تا برای دانش‌آموزان مشکلی به وجود نیاید، در آق‌قلا ۲۱ مدرسه آبگرفته و ۵۰ مدرسه آسیب‌دیده داشته‌ایم که ۱۰ مورد از مدارس آسیب‌دیده زیر آب هستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: برای بازگشایی مدارس در ۱۷ فروردین چندین کانکس، میز، نیمکت و... وارد منطقه شده است؛ آق‌قلا در حال حاضر در زمینه دوره‌های متوسطه اول و دوم مشکلی ندارد و همچنین ۴۰ درصد آموزان ابتدایی از ۱۷ فروردین سر کلاس‌ها می‌روند. 

گوهری راد ادامه داد: در گمیشان ۱۴ مدرسه دچار مشکل شدند که از این تعداد ۸ مدرسه زیر آب است با توجه اینکه ۶ مدرسه در گمیشان خشک است، برای پذیرش دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم مشکلی نداریم و امیدواریم بتوانیم دانش‌آموزان همه مقاطع را وارد کلاس درس کنیم.

وی اظهار داشت: اکنون می‌توانیم یبش از ۲۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی را ساماندهی کنیم و همچنین در گرگان ۸ مدرسه دراختیار سیل‌زدگان قرار دارد که امیدواریم با رفع مشکلات بتوانیم آنها را از دست دستگاه‌ها رها کنیم.؛ آمار نیاز به کتب دانش‌آموزان آماده است و از ۸ فروردین برای تأمین آن اقدام شده است که از فردا یا پس‌فردا آنها را تحویل خواهیم گرفت. 

وی افزود: خیرین لوازم‌التحریر مورد نیاز را تأمین کرده‌اند و گروه مشاوره‌ای تشکیل و ارزیابی‌ها انجام شد. حدود ۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی تأسیسات و... ۳۰۸ مدرسه آسیب‌دیده برآورد شده است؛ اکنون وضعیت بهتر است و اگر امکانات تخصیص یابد، مدارس ساماندهی خواهند شد. 

گوهری راد، گفت: با اشاره به اینکه ۲۴ هزار خانواده فرهنگی بر اثر سیل اخیر در گلستان دچار آسیب‌هایی شدند و ۱۰ هزار نفر نیز متأثر اصلی سیل بودند و در زندگی آنان تأثیر گذاشت که امیدواریم وزیر آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کند. 

وی گفت: کلاس دوازدهمی‌ها که در اوج مطالعه هستند، بر اثر وقوع سیل دچار مشکل شدند که امیدواریم بتوانیم سهمیه جداگانه‌ای برای دانشگاه این عزیزان فراهم کنیم. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.