روسیه به دنبال تحکیم حضور نظامی خود در آفریقاست

روسیه به سرعت در حال گسترش نفوذ نظامی خود در آفریقا است و این هشداری برای مقام‌های غربی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، روسیه در حال ایجاد یک پایگاه نظامی در جمهوری آفریقای مرکزی است.

عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان در ژانویه سال جاری میلادی و برای کمک به مقابله با تظاهرات گسترده در این کشور مزدورانی را از روسیه به کشورش آورد. بهار گذشته میلادی نیز پنج کشور آفریقایی شامل مالی، نیجر، جمهوری چاد، بورکینافاسو و موریتانی از مسکو خواستند تا به ارتش‌ها و نیروهای امنیتی‌شان در مقابله با داعش و القاعده کمک کند.

گسترش فعالیت‌های نظامی روسیه در قاره سیاه بازتاب چشم انداز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در بازگشت این کشور به دوران پرشکوه گذشته محسوب می‌شود.

روسیه به دنبال ایجاد پایگاه‌های استراتژیک‌تر برای نیروهای خود در بخش‌هایی از آفریقا شامل بنادر لیبی در دریای مدیترانه و مراکز لجستیکی دریایی در اریتره و سودان در دریای سرخ است.

سال گذشته میلادی، روسیه با گینه، بورکینافاسو، بروندی و ماداگاسکار توافق همکاری نظامی امضا کرد. همچنین کشور مالی به دنبال کمک گرفتن از مسکو برای مقابله با تروریسم است اگرچه هزاران تن از نیروهای فرانسوی و صلح‌بانان سازمان ملل در این کشور مستقر هستند.

این در حالیست که ارتش آمریکا نیز در سراسر آفریقا برای خود پایگاه‌هایی ایجاد کرده است.

حدود ۶۰۰۰ نیروی آمریکایی و ۱۰۰۰ نیروی غیرنظامی وزارت دفاع یا مقاطعه کار در سراسر آفریقا و در مأموریت‌های مختلف فعال هستند که کار اصلی‌شان آموزش و انجام آموزش‌های لازم به ارتش‌های محلی است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.