وسایل گرمایشی و ارزاق مهم‌ترین مایحتاج مردم سیل‌زده

به گزارش گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس، مسئول بسیج خواهران استان مازندران در بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده این استان، گفت: البسه گرم، پتو، چادر، وسایل گرم‌کننده، ارزاق، لوازم بهداشتی از مهم‌ترین ملزومات ساکنان مناطق سیل‌زده است.

فرشته پازوکی، مسئول بسیج جامعه زنان استان مازندران در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان مازندران، گفت: از روز ۲۷ اسفندماه درگیر سیل شدیم و از آن زمان تاکنون تمام نواحی سپاه کربلای استان مازندران، سپاهیان، بسیجیان و گروه‌های جهادی استان پای کار هستند و وظیفه خودمان می‌دانیم که تا زمانی که آرامش و ثبات به زندگی مردم سیل‌زده برگردد در کنارشان باشیم.

وی ادامه داد: امروز، ما هم جهت بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده به ویژه روستاهایی که درگیر این حادثه شده‌اند، در اینجا حضور داریم، متأسفانه در آخرین روزهای سال ۹۷، هم استانی‌های ما به ویژه روستائیان آسیب زیادی را متحمل شدند، شدت و حجم بارش بارندگی‌های خسارات زیادی را به اراضی کشاورزی، باغی، دام، طیور و آبزی‌پروری وارد کرده است، بنابر برخی از گزارش‌های نزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر آب رفت است و به بیش ۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی، ۷ هزار سردهنه کشاورزی و تاسیسات زیرساختی از جمله ابنیه راه‌ها خسارت وارد شد و تعدادی از ساکنان مناطق سیل‌زده نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان مازندران با تأکید به اینکه از اولین ساعات این حادثه تاکنون در کنار مردم سیل‌زده هستیم، خاطرنشان کرد: شرق استان بیشترین آسیب را متحمل شده است و شهرستان‌های بهشهر، نکا و هزار جریب نکا، میان دورود، ساری و از همه بیشتر شهرستان کیاکلاه بیشترین تخریب و آسیب دیدگی را متحمل شده است.

پازوکی در خصوص براورد خسارات وارده بر سیل زدگان نیز گفت: آمار و ارقام‌ها از سوی مسئولین داده شده است، اما آنچه در نگاه اول می‌توان متوجه شد، حجم بالای تخریب منازل در مناطق روستایی، آب گرفتگی بخش‌های وسیعی از شهرستان است، به طوری که در ساعات و روزهای اولیه بروز سیل نیروهای ما را مجبور به تهیه قایق برای ایاب و ذهاب و امداد و نجات آسیب‌دیدگان کرده بود.

وی ادامه داد: با توجه به زمان و عمق این حادثه و خسارات زیادی که برجای گذاشته است، ساکنان مناطق سیل زده، دچار آسیب روحی نیز شده اند که حضور اقشار مختلف مردم به ویژه مسئولین در این مناطق و رسیدگی به این عزیزان می‌تواند بخشی از آلام و دل‌نگرانی‌های‌شان را برطرف سازد.

مسئول بسیج خواهران سپاه کربلا در پاسخ به این سؤال که چه چیزهایی مهم‌ترین مایحتاج مردم است؟ گفت: ما اینجا هستیم تا با بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده بتوانیم مایحتاج اصلی و فوری مردم را شناسایی کنیم و این ملزومات و کم و کسری‌های موجود را هر چه زودتر، تهیه کرده و به دست هم استانی‌های خود برسانیم.

پازوکی، گفت: البسه گرم، پتو، چادر، وسایل گرم کننده، ارزاق، لوازم بهداشتی از مهم‌ترین ملزومات ساکنان مناطق سیل‌زده است.

وی در ادامه به حضور گسترده بسیجیان، لشکر مردمی حضرت زینب سلام الله علیها که متشکل از خانواده محترم شهدا است در امداد و نجات مردم سیل زده اشاره کرد و گفت: در کنار تمامی این تمهیدات ۵ سپاه استانی معین هم برای امدادرسانی به سیل زدگان در نظر گرفته شده است، همینطور طی صحبتی که با سرکار خانم اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کل کشور داشتیم ایشان هم در جریان اقدامات صورت گرفته قرار گرفتند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان مازندران در خصوص وضعیت رسیدگی به سیل‌زدگان بعد از مقام معظم رهبری در خصوص حضور نیروهای نظامی در این مناطق گفت: قبل از این دستور معظم له از اولین ساعات درگیر شدن مناطق شرقی استان، نیروهای خودجوش مردمی در حال امدادرسانی بودند و سپاه و بسیج هم اقدامات خوبی انجام دادند اما با دستور حضرت آقا، نگاه ویژه‌ای به این مقوله صورت گرفت و مردم و نیروهای بسیجی بیشتر پای کار آمدند و تا امروز همه مشغول فعالیت و کمک‌رسانی هستند تا بتوانند گوشه‌ای از مشکلات این مردم را حل کنند.

پازوکی گفت: بسیاری از همکاران ما و بسیجیان در مسافرت بودند و با شنیدن خبر وقوع سیل و دستور مقام معظم رهبری بدون فوت وقت به استان و شهرهای سیل زده برگشتند، به طوری که می‌توان گفت: همکاران ما قبل و بعد از سال تحویل در حال امداد و کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده هست.

انتهای پیام/‌

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.