کمک‌های گردان کوثر بسیج خواهران به مناطق سیل‌زده استان لرستان

به گزارش گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس، مریم سپهوند مسؤول بسیج جامعه زنان استان لرستان در خصوص امدادرسانی به مناطق سیل زده این استان گفت: همواره امدادرسانان خواهر در گردان کوثر، پس از آقایان برای حمایت و سازماندهی به‌کارگیری می‌شوند و در این حادثه نیز پس از انجام مراحل اولیه امدادرسانی پس از سیل، امکان حضور خواهران فراهم شد.

 وی ادامه داد: اما در برخی از مناطق با پیش‌بینی احتمال وقوع سیل، خواهران این گردان حضور داشتند و خانواده‌ها را برای تخلیه منازل خود توجیه می‌کردند و به ویژه برای متقاعد کردن روستاییان و همچنین سالخوردگان که دلبستگی‌های بیشتری به خانه و زندگی خود داشتند، حضور فعال و موثری داشتند. 

مسؤول بسیج جامعه زنان استان لرستان افزود: از دیگر خدماتی که خواهران گردان به مردم منطقه ارائه دادند، برقراری ارتباط صمیمانه با خانواده‌های آسیب دیده از سیل بود که توانستند با آنان ابراز همدردی کرده و دلجویی کنند و کار تخلیه شهر معلومان نیز به طول کامل توسط خواهران بسیجی گردان کوثر صورت گرفت. 

وی در مورد کمک‌های گردان کوثر در این مناطق گفت: به خاطر درگیر شدن دو تا سه ناحیه از استان لرستان در این حادثه، گردان‌ خواهران در محل‌های آسیب‌دیده برای تهیه امکانات اولیه دوشادوش برادران حضور داشتند و در ساعات اولیه رسیدگی قدری مشکل بود اما با سازماندهی انجام شده که بر عهده سپاه بود، امدادرسانی به سرعت شکل گرفت و در حال حاضر شرایط تحت کنترل است. 

سپهوند تأکید کرد: در آغاز سیل ارتباط بین مناطق مختلف استان قطع شده بود اما خیلی سریع این ارتباط برقرار شد و از هر منطقه یک نفر از خواهران مسئول اطلاع‌رسانی در خصوص شرح وضعیت منطقه و اقلام مورد نیاز منطقه شد که این یک اقدام بسیار خوب و موثر بود. 

وی یکی از اقدامات بسیار زیبای منطقه را همدردی سیل زدگان با آسیب دیدگان از سیل استان گلستان دانسته و افزود: مردم سیل‌زده این استان که در این شرایط هستند به ما می‌گویند که درست است که ما این مشکلات را داریم اما وضعیت مردم گلستان خیلی بدتر است و اگر می‌شود به آنها کمک کنید و این خانواده‌ها در این شرایط سخت، هر کدام ده هزار تومان برای کمک به سیل زدگان آق قلا کمک کردند. 

مسئول سازمان بسیج استان لرستان تأکید کرد:‌ داشتن این روحیه از خودگذشتگی و ایثار که از فرهنگ و اعتقادات مردم سرچشمه می گیرد برای همه ما ارزشمند است و امیدواریم این روحیه بین مردم با همین شدت باقی بماند و تقویت شود. 

وی در پایان نیز گفت:‌ خواهران گردان کوثر از لحظات آغاز سیل در کنار مردم بودند و تا برقراری آرامش کامل به منطقه این همیاری که برگرفته از اعتقادات و رسالت قلبی آنان و بر طبق وظیفه انسانی است، ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.