ابراز اطمینان رئیس‌جمهوری تونس نسبت به وضعیت الجزایر

رئیس جمهوری تونس از وزیر خارجه الجزایر استقبال کرده و گفت، درباره وضعیت الجزایر اطمینان خاطر دارد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از روسیا الیوم، باجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس از رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر استقبال کرد که به عنوان نماینده کشورش در نشست سران عرب به جای بوتفلیقه وارد تونس شده است. این نشست قرار است روز یکشنبه برگزار شود.

السبسی در این دیدار بر روابط ویژه و استراتژیک میان تونس و الجزایر و بر اهمیت همکاری و هماهنگی موجود میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه امنیتی و مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وزیر خارجه الجزایر هم رئیس جمهوری تونس را در جریان تحولات کشورش قرار داده و راه‌های توسعه هرچه بیشتر روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها را به بحث و تبادل نظر گذاشت. وی همچنین پیام عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر را درباره ایستادگی در کنار تونس برای موفقیت فعالیت‌های نشست سران عرب به السبسی ابلاغ کرد.

السبسی هم در خصوص وضعیت الجزایر و اعتراضات مردم این کشور برای برکناری بوتفلیقه گفت، درباره وضعیت الجزایر اطمینان خاطر دارد.

رئیس جمهوری تونس پیش از این گفته بود، مردم الجزایر با حکمت و تدبیر می‌توانند با تحولات برخورد کنند، بوتفلیقه وظیفه خود را انجام داده اما مردم خواستار پایان حکومت او هستند.

همچنین وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد، اطلاعات منتشر شده درباره اقدامات مقامات امنیتی جهت مصادره گذرنامه‌های دیپلماتیک صحت ندارند. این دسته از گذرنامه‌ها براساس قانون منحصرا برای افراد واجد شرایط صادر می‌شوند.

این وزارتخانه تاکید کرد، هیچ گونه اقدام محدود کننده از سوی دولت علیه دارندگان گذرنامه‌ها اتخاذ نشده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.