لزوم جلوگیری از انتشار مواد شیمیایی در اثر وقوع سیلاب

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد اسماعیل مطلق در ارتباط با انتشار مواد شیمیایی در اثر وقوع سیلاب اظهارداشت: محتویات معادن نیز مانند معادن زغال سنگ ممکن است در سیلاب رها شده و آب را با اسید سولفوریک ترکیب کنند.

وی گفت: مواد شیمیایی آزاد می توانند با مخلوط شدن در آب، باعث ایجاد واکنش های شیمیایی گردند و خطر انفجار و یا آتش سوزی را رقم بزنند.

مشاور معاون بهداشت درمدیریت کاهش خطر بلایا افزود: در مناطق روستایی نیز در اثر افزایش سیلاب، مواد شیمیایی از طریق کود، علف کش و حشره کش ها وارد رواناب شده و یا اینکه رواناب بزرگراه ها و جاده و پل ها هم می تواند حامل فلزات سنگین، هیدروکربن های نفتی و هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: انتشار زباله صنایع شیمیایی در اثر سیلاب ممکن است باعث جدا شدن روغن زباله ها و یا سایر مواد شیمیایی شوند. همچنین محل دفن زباله و سایت دفن هم می تواند با رواناب شدید، مواد شیمیایی خطرناک را در محیط رها کند.

مطلق در پایان گفت: این موارد، از آثار مخرب و پنهان از دید سیلاب هستند که ضروری است از همان ابتدا کلیه ارگانها و متخصصین در شرایط بحرانی تعامل و هم اندیشی داشته باشند تا هیچ خطر کوتاه مدت و دراز مدتی از نظر دور کنند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.