کمیسیون انتخابات تایلند حز

کمیسیون انتخاباتی تایلند امروز (پنج‌شنبه) با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد آرای انتخابات پارلمانی اخیر شمارش شده است، گفت حزب متحد خونتای حاکم اکثر آراء را به دست آورده است. با این حال نتایج هنوز رسمی نشده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیسیون انتخابات تایلند در کنفرانسی خبری خود مشخص نکرد که حزب متحد خونتا چه تعداد کرسی برده است اما اینطور که مشخص شده است، حزب حامیان خونتا اول و حزب اپوزیسیون در انتخابات دوم شده است. این کمیسیون پیشتر گفته بود حزب اصلی ضد خونتا کرسی اکثر حوزه‌های انتخابیه را به دست آورده است و سخنان امروز به پیچیدگی انتخابات حساس تایلند می‌افزاید.

انتخابات پارلمانی روز یکشنبه اولین رای‌گیری از زمان کودتای نظامی ۲۰۱۴ به شمار می‌رفت. براساس آمارها، اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون تایلند موسوم به پوتای، که دولت منتخبش در جریان کودتا سرنگون شد، ۷.۹ میلیون رای به دست آورده است. طبق اعلام کمیسیون انتخابات، حزب پالانگ پراچارات (متحد ارتش) به ۸.۴ میلیون رای دست یافته است. اعلام تعداد آراء نشان نمی‌دهد که آیا این احزاب قادر خواهند بود که به تنهایی در پارلمان دولتی کارآمد تشکیل دهند یا خیر.

این دو حزب مدعی هستند، نتایج انتخابات بدین معناست که آنها حکم تشکیل دولت آتی را در اختیار دارند. این انتخابات برای تعیین نمایندگان ۵۰۰ کرسی در پارلمان بود. از آن میان، ۳۵۰ کرسی از سوی برندگان هر حوزه انتخابیه مشخص می‌شود و ۱۵۰ کرسی دیگر میان احزاب براساس نسبت مجموع آراء تقسیم می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.