بدون آموزش رونق تولید معنی ندارد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مجتبی باغدارنیا کارشناس آموزش و پرورش یادداشتی را در اختیار این خبرگزاری قرار داده است: در ارتباط با تحقق شعار سال مبنی بر (رونق تولید) در سخنرانی ابتدای سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ایشان به نکته خاص توجه نمودند که با عنوان (تولید) و (رونق) بود. این دو کلید واژه اساسی زمانی می‌تواند محقق شود که برنامه‌های آموزشی در راستای ارتقای کیفیت، به شدت احساس شود.

 در سال ۱۳۹۸ آموزش و پرورش باید با بالا بردن کیفیت آموزش قدم بر دارد و دولت، مسؤولان و دست‌اندرکاران و مردم در کنار یکدیگر قرار گرفته تا فرهنگ رونق تولید در نظام آموزشی اتفاق بیفتد. رونق تولید به کیفیت آموزشی بستگی دارد. توجه به بهره‌وری و کیفیت در فعالیت‌های آموزشی می‌تواند در رونق تولید تأثیر چشمگیری داشته باشد.

آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تولید نیروی انسانی اثربخش، کارا و کارآفرین می‌تواند در رونق تولید تأثیر بسزایی داشته باشد. تغییر پارادایم مدرک‌گرایی در خانواده‌ها و توجه به رشد یادگیری مهارت می‌تواند حائز اهمیت باشد.

 رونق تولید در گروی هدفمند شدن کسب دانش است. این رویه صرفاً برای افرادی که به دنبال مدرک هستند امکان پذیر نیست.

به نظر می‌رسد دورنمای دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سخنرانی ابتدای سال حل، مشکلات و اشتغال جوانان بوده است که هدف اصلی برای آموزش و پرورش و آموزش عالی است لذا با آموزش و تربیت نیروی متخصص از سطح دانشی باید عبور کرد و به سطح عملیاتی رسید تا به رونق تولید کمک نمود و این رویکرد باید مورد توجه همه مسؤولان متولی امر آموزش در کشور قرار گیرد.
انتهای پیام/

برچسب ها :

آموزش تولید ندارد

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.