تاکید پوتین و میشل عون: راهکار سیاسی بحران سوریه جایگزین ندارد

روسای جمهوری روسیه و لبنان با اشاره به حمایت کشورهایشان از تلاش‌های سوریه برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند: حل سیاسی بحران سوریه جایگزینی ندارد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و میشل عون، همتای لبنانی او در پایان دیداری که سه‌شنبه در مسکو داشتند، در بیانیه‌ای اعلام کردند: روسیه و لبنان به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه احترام می‌گذارند و بر این باورند که برای حل بحران سوریه از راه‌های مسالمت‌آمیز جایگزینی وجود ندارد.

این رهبران در ادامه بر حمایت کشورهایشان از تلاش‌ها برای حل و فصل درگیری‌ها در این کشور از راهی سیاسی و دیپلماتیک و مطابق با قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت و نتایج نشست سوچی تاکید کردند.

در بیانیه یاد شده با اشاره به تاثیر و نتیجه مذاکرات آستانه بر ایجاد شرایط مناسب برای آغاز روند سیاسی جهت سازش در سوریه و کاهش سطح خشونت‌ها در این کشور آمده است: روسیه و لبنان حمایت خود از اقدامات دولت سوریه و  هم‌پیمانانش در زمینه مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی داعش و النصره را اعلام می‌کند.

همچنین این دو کشور بر حمایت‌هایشان از تلاش‌های انجام شده در زمینه اجرای طرح روسیه برای تضمین بازگشت پناهجویان و آوارگان سوری تاکید شده و آمده است: حل این مساله مستقیما به ایجاد شرایط مناسب اقتصادی و اجتماعی در سوریه منوط است. مسکو و بیروت همچنین در ادامه از جامعه جهانی، سازمان ملل و نهادهای انسانی می‌خواهند تا از راه‌های ممکن در این زمینه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.