آمادگی سازمان بسیج حقوقدانان برای ارائه‌ کمک‌های مادی و معنوی به سیل‌زدگان

به گزارش گروه سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، در پی سیل بی‌سابقه استان‌های گلستان و مازندران، بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور در تماس تلفنی با مسئولین بسیج حقوقدانان استانهای گلستان و مازندران و اظهار همدردی با مردم شریف آن خطه، بر  آمادگی حقوقدانان متعهد به انجام کمک‌های مادی و معنوی تاکید کرد.

 

بهرامیان در این تماس تلفنی تاکید کرد: حوادث طبیعی و غیرمترقبه  سالهای اخیر نظیر زلزله کرمانشاه، حادثه پلاسکو، سیل استانهای گلستان و مازندران و ... زنگ خطری برای لزوم  آمادگی سازمان یافته‌تر در برابر این حوادث است و باید بررسی شود. آیا قوانین و مقررات مربوط به ساخت و سازها در محدوده‌های حادثه خیز رعایت شده است آیا ستاد بحران، هلال احمر کشور و استانهای حادثه خیز نسبت به این حوادث آمادگی و پیشگیری لازم را نسبت به این حوادث انجام داده اند؛تا چه اندازه آمادگی های عمومی و آموزش لازم برای مردم و نهادهای دولتی  در این زمینه انجام شده است. 

وی خاطرنشان کرد: قطعا آموزش پدافند غیر عامل به صورت گسترده در حوادث طبیعی و حوادث غیرمترقبه در این زمینه موثر خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان  با بیان اینکه کمک‌های‌ حقوقدانان متعهد و سایر خیرین یک عمل انسانی و تکلیف اجتماعی موکد است، یادآور شد: در همین راستا حقوقدانان بسیجی نسبت به جمع آوری کمک‌ها به صورت متمرکز اقدام می‌نمایند؛ البته این مسئله رافع مسئولیت متخلفین و هرگونه سهل انگاری که باعث ایجاد خسارات مادی و معنوی به افراد شده است نخواهد بود.

بهرامیان در پایان ابراز امیدواری کرد که  مسئولین مربوطه در راستای عمل به تکالیف قانونی خود مطابق اصول قانون اساسی و سایر قوانین مربوطه گزارش کاملی دراین رابطه به مردم و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)ارائه نمایند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.