آخرین وضعیت مدارس سیل‌زده/ درهای مدارس به روی سیل‌زدگان باز است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور به ویژه در استان‌های گلستان و مازندران و آسیب به مردم و خانه‌های‌شان، موجی از غم در دل مردم نشانده است و هر فردی تلاش می‌کند به هموطنان سیل‌زده کمک کند.

* آبگرفتگی و آسیب 256 مدرسه در پی وقوع سیل گلستان

احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از آب گرفتگی و آسیب 256 مدرسه در پی وقوع سیل گلستان خبر داد.

گوهری راد افزود: در پی بارندگی های شدید و وقوع سیل در استان گلستان که سبب آسیب جدی به چندین شهرستان شد علی‌رغم تلاش‌های صورت پذیرفته توسط مجموعه آموزش و پرورش استانبه تعدادی از مدارس استان نیز آسیب‌هایی وارد شد.

گوهری راد ادامه داد: در پی اداره کل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران به تمام مدیران شهرستان اعلام کردیم تا آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند. وی انتقال سیستم‌های رایانه‌ای و وسایل سمعی و بصری را به نقاط امن در شهرستان از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان همچنین از پیگیری جدی و دستور وزیر آموزش و پرورش برای جبران سریع خسارت‌ها و آسیب‌های وارده به مدارس خبر داد.

* اسکان مهربانی

در پی وقوع سیل ویرانگر در تعدادی از شهرستان‌های استان گلستان، مدارس این استان در خدمت اسکان سیل‌زدگان قرار گرفت.

 آموزش و پرورش استان گلستان با در اختیار قرار دادن مدارس و تجهیز آنها و حضور پررنگ فرهنگیان در مناطق آسیب دیده، از نخستین لحظات وقوع سیل در خدمت هموطنان سیل‌زده بود.

* اسکان مردم در مدارس کرمانشاه

آموزش و پرورش استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای، آمادگی خود را جهت پذیرش رایگان مهمانان نوروزی اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع مسافران و مهمانان عزیز نوروزی در استان کرمانشاه می‌رساند؛ از آنجا که به دلیل بارش رحمت الهی، پارک‌ها و فضاهای سبز امکان استراحت و سکونت موقت را به شما نمی‌دهد، آموزش و پرورش استان، آمادگی خود را جهت پذیرش رایگان شما اعلام می‌دارد. لطفا به نزدیک‌ترین ستاد اسکان آموزش و پرورش در شهر کرمانشاه و سایر شهرستان‌ها مراجعه کنید».

به دستور مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، رﺅسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان در حال گشت‌زنی در تمام پارک‌های استان جهت هدایت مردم با احترام ویژه به مدارس آماده‌ پذیرش از مهمانان به صورت رایگان هستند.

* خسارت برخی مدارس در شهرستان‌های مازندران

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به خسارات سیل اخیر گفت: برخی مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش در شهرستان‌های بابل، جویبار، ناحیه دو ساری، نکا، سیمرغ، میاندورود و منطقه چهاردانگه خسارت دیدند اما این خسارت‌ها، فرآیند آموزش را مختل نمی‌کند و همکاران ما در تلاش هستند تا پیش از اتمام تعطیلات نوروزی، وضعیت مدارس را بهسازی کنند.

وی به مواردی از خسارات به مدارس اشاره کرد و گفت: «تخریب دیوار»، «آبگرفتگی ساختمان، محوطه و سرویس‌های بهداشتی همراه با رسوب حجم بالای گل و لای»، «تخریب دستگاه‌ها و تجهیزات الکترونیک از جمله کامپیوتر، یخچال، تلویزیون، تجهیزات آزمایشگاهی، دستگاه کپی، ویدئو پروژکشن و تخته هوشمند»، «خسارت کلی به مواد شیمیایی موجود در انبار و آزمایشگاه‌ها» و «ریزش سقف» بخشی از خسارات سیل اخیر به مدارس و مجموعه‌های وابسته به آموزش و پرورش شهرستان‌ها و منطقه مذکور است.

* آماده باش معاونان مدیرکل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان لرستان

طبق دستور رضا زینی‌وند مقدم رئیس کمیته اسکان نوروزی لرستان، تمام معاونان و همچنین مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که احتمال سیلاب در آن مناطق وجود دارد تا پایان بارندگی‌های این هفته باید در آمادگی کامل باشند و مدارس و فضاهای مستحکم و امن این دستگاه را در صورت لزوم به منظور اسکان اضطراری به صورت رایگان در اختیار مسافران و مردم قرار دهند.

در جلسه کمیته اضطرار اسکان، هر یک از معاونین اداره کل مسئول نظارت بر امر اسکان شهرستانی تعیین شده و تمام نمازخانه های مدارس، سالن های ورزشی سرپوشیده و مدارس خارج از سیستم اسکان نوروزی نیز برای اسکان اضطراری تا پایان هفته پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

همچنین طی بخشنامه ای موارد ذیل برای  اجرا به شهرستان‌ها و مناطق این استان ارسال شده است:

1-تمامی تمهیدات  لازم برای افزایش ظرفیت اسکان مهمانان نوروزی از قبیل آماده‌سازی سالن‌های ورزشی و نمازخانه های مدارس در ستادهای اسکان پیش‌بینی شود.

2-سیستم‌های گرمایشی، لوله‌های دود کش، سیستم برق کشی خصوصاً تابلوهای برق، عایق پشت بام و مسیرهای خروجی آب و فاضلاب تمامی مدارس و اماکن محل اسکان مجدد مورد بازرسی دقیق قرار گیرد.

3- تمامی مدارس حواشی جاده های استان در حالت آماده باش برای اسکان اضطراری مهمانان نوروزی قرار گیرد.

4-تمام مسؤولان ستادهای اسکان در آماده‌باش کامل بوده و در دسترس باشند.

5-از بردن وسایل گاز سوز نظیر پیک نیک و غیره به داخل کلاس و سایر محل های اسکان برای پخت غذا و گرمایش ممانعت شود و تمهیدات لازم برای آماده‌سازی محلی مناسب برای این امر پیش‌بینی شود.

 6-آدرس تمامی محل‌های اسکان در اختیار نیروی انتظامی، اورژانس و سایر دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

* نشست فوق‌العاده ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان استان یزد

علی دهقان بهاء آبادی معاون پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل یزد از اسکان تمام اتاق اداری به اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: مفروش کردن سالن‌های ورزشی، در اختیار گرفتن حسینیه‌ها و سالن‌های نمایشگاه‌ها و پارکینگ‌های مسقف شهرداری نیز جهت اسکان مسافران نوروزی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.