صدور احکام قضایی برای جلیقه زردها از حبس تا انجام خدمات عمومی

وزیر دادگستری فرانسه اعلام کرد، ۲۰۰۰ حکم برای جلیقه‌زردهای دستگیر شده صادر شده و ۴۰ درصد از آنها به حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه النهار، نیکول بلوبه، وزیر دادگستری فرانسه اظهار کرد: دستگاه قضائی فرانسه محاکمه ۲۰۰۰ متهم از مجموع بیش از ۸۷۰۰ نفری را که از آغاز اعتراضات در فرانسه در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ بازداشت شده و تحت بازجویی بودند، به پایان رسانده و محاکمه ۱۸۰۰ تن دیگر که در جریان اعتراضات در این کشور بازداشت شده‌اند، در جریان است.

این احکام تنها یک روز پس از برگزاری نوزدهمین اعتراضات متوالی جلیقه‌زردها در این کشور با وجود تدابیر امنیتی شدید و استقرار ۶۵ هزار نیروی پلیس صادر شدند.

به گفته بلوبه، ۴۰ درصد از حکم‌های صادر شده برای دو هزار متهم، حکم حبس بوده و ۶۰ درصد باقی‌مانده نیز شامل انجام حکم‌هایی چون انجام خدمات عمومی هستند.

وزیر دادگستری فرانسه افزود: از آغاز این بحران بی‌سابقه در فرانسه، ۳۹۰ حکم قضایی صادر شده که شامل حکم حبس، محکومیت و یا بازداشت برای محاکمه هستند.

اطلاعات منتشر شده از وزارت دادگستری فرانسه حاکی از آن است که حکم‌های حبس صادر شده از یک ماه تا سه سال هستند.

پس از اعتراضات روز شنبه که نوزدهمین اعتراضات متوالی جلیقه زردها در فرانسه بود، ۲۳۳ تن بازداشت شدند که از این تعداد ۱۷۲ تن برای انجام تحقیقات دربازداشت نگه داشته شدند و به ۱۰۷ تن دیگر از آنها نیز به دلیل شرکت در تجمع‌های ممنوعه هشدار داده شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.