برپایی۱۲۰۰ پست ثابت و سیار در مبادی ورودی شهرها/ برنامه جوانان برای مسافران نوروزی

شهاب الدین صابونچی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در مورد ارائه خدمات جوانان جمعیت هلال احمر در پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار کرد: امسال هم هزاران نفر از جوانان عضو جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه در نوزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی فعالیت می کنند و در حدود ۱۲۰۰پست ثابت و سیار که اغلب در مبادی ورودی شهرها و اماکن پر تردد و گردشگر پذیر تعبیه شده حضور دارند و خدمات مختلفی را به مسافران ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در سه روز نخست اجرای طرح نزدیک به ۲۲۸ هزار مسافر در سراسر کشور از خدمات جوانان در پست های نوروزی بهره مند شده اند، گفت: این خدمات در طول مدت اشاره شده با همکاری بیش از 10 هزار 500 عضو فعال و مشارکت کننده صورت گرفته است. 

وی همچنین اضافه کرد: فضای دوستدار کودک یکی از بخش‌های فعالیت پست‌های سازمان جوانان است که در آن کودکان می توانند دقایقی مشغول بازی و تفریح باشند و در عین حال خانواده ها هم کمی استراحت کنند. خوشبختانه امسال نیز همچون سال های گذشته از این کار استقبال شده و تا پایان روز اول سال نو، بیش از 27 هزار نفر از هموطنانمان از این خدمات بهره بردند. 

صابونچی با اشاره به برپایی خیمه‌های نماز در پست ها گفت: این خدمت هم یکی دیگر از مواردی است که مورد استفاده مسافران قرار می گیرد و اغلب در بخش هایی که دسترسی به مسجد مشکل است مسافران از این چادرهای برپا شده در پست های ایمنی و سلامت استفاده می کنند که تاکنون نزدیک به 11 هزار نفر از خیمه های نماز استفاده کردند. 

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه 24 هزار و 353 نفر از مسافران از خدمات ایستگاه‌های سلامت به ویژه اندازه‌گیری فشار خون استفاده کردند گفت: با توجه به غفلتی که افراد در ایام سفر و تعطیلات نسبت به سلامت خود دارند و همینطور استرس‌های مختلفی که ممکن است حین سفر با آن مواجه شوند، اینگونه یادآوری‌ها و کنترل‌ها گاهی می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: به واسطه سابقه و شناخت مثبت مردم از پستهای هلال احمر، معمولا مورد مراجعه  مردم برای دریافت انواع راهنمایی‌ها نیز هست و عزیزان جوان هلال احمری در کنار راهنمایی مسافران، به آنها اقلام فرهنگی و آموزشی مختلفی را هم ارائه می کنند و تا پایان روز اول فروردین 168 هزار قلم از این محصولات میان مسافران توزیع شده است. صابونچی به اجرای پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این پویش با استقبال خوبی از سوی هموطنان مواجه شده و تا پایان اول فروردین 37 هزاز 669 نفر به این پویش پیوستند. 

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با  اشاره به اهمیت پویش بهرفت اظهار کرد: متاسفانه هر ساله در کشور ما افراد زیادی در تصادفات جان خود را از دست می دهند و در ایام نوروز نیز آمارهای تلفات تصادفات  بسیار نگران کننده تر می شود. تا جایی که سال گذشته در طول ایام نوروز 1034 نفر در این تصادفات جان خود را از دست دادند. با توجه به اینکه در کنار دو عامل جاده و خودرو، عامل انسانی نیز قرار دارد جمعیت هلال احمر چند سالی است که تصمیم گرفته تا با توجه به وظیفه ذاتی خود دست به اقدامات فرهنگی بزند و کمپین بهرفت نیز در همین راستا شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این کمپین میثاق نامه ای دارد که افراد با امضا کردن آن متعهد می شوند در طول رانندگی سرعت مجاز را رعایت کنند، سبقت بی جا نگیرند. هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند. در صورت خواب آلودگی در جایی امن توقف کنند و پس از استراحت ادامه مسیر بدهند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.