یک نماینده مجلس: استانی شدن انتخابات باعث فراموشی شهرهای کوچک می‌شود

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، ضمن مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات، گفت: این شیوه برگزاری انتخابات باعث می‌شود تا شهرهای کوچک و روستاها به دلیل جمعیت کمتر نتوانند تأثیری در انتخابات نامزد مورد نظر خود داشته باشند.

وی افزود: استانی شدن انتخابات  باعث حذف تصمیم و اراده مردم شهر‌های کوچک و مناطق حاشیه‌ای کشور از اثرگذاری در سیاست‌های کشوری و نا امیدی مردم از جمهوریت نظام می‌شود.

 

نماینده مردم ساوه در مجلس ادامه داد: با استانی شدن انتخابات مجلس، شهرهای کوچک به حاشیه رانده و به فراموشی سپرده می‌شوند.

منصوری با تاکید بر اینکه این شیوه انتخابات موجب حذف حضور نماینده‌های مستقل از شهرستانها به پارلمان می‌شود، تصریح کرد: استانی شدن انتخابات پارلمان، باعث هزینه‌های انتخاباتی زیاد می‌شود و افزایش هزینه در این نوع انتخابات باعث ایجاد فساد مالی و موجب می‌شود تا وابستگان به قدرت و ثروت به مجلس راه پیدا کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به یکی دیگر از معایب استانی شدن انتخابات مجلس گفت: با اجرای این شیوه انتخابات، این خطر وجود دارد که ارتباط نمایندگان مجلس با بدنه اجتماعی و جامعه ضعیف شود.

انتهای‌ پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.